Hearst staakt Red Magazine
- Media
- 13 mei 2014 @ 15:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijkBereik
- 13 mei 2014 @ 15:20
- Redactie Media
Uitgeverij Hearst stopt na tien jaar met de lifestyle-titel Red Magazine. In juli ligt het laatste nummer in de winkels. Het tijdschrift trok te weinig adverteerders, met name de internationale modemerken waar een dergelijke titel doorgaans toch op draait.
In een reactie zegt Luc van Os, directeur van Hearst Nederland: ‘We hebben veel geld, effort, tijd, aandacht en energie in Red gestoken. Maar op een gegeven moment moesten we de conclusie trekken: het gaat niet meer.’
Qua lezers ging het niet onaardig met Red, dat regelmatig een oplagestijging liet zien. Het probleem waren echter de wegblijvende adverteerders, met name de internationale. Van Os: ‘Je kunt een titel alleen optimaal voeren als er ook voldoende interesse is van de adverteerder. Het is heel vervelend, maar we moeten realistisch zijn.’
Red Magazine, een Engelse licentietitel die tien jaar geleden in Nederland werd gelanceerd onder leiding van José Rozenbroek, nam vorig jaar al afscheid van een deel van de redactie na een bedrijfsbrede reorganisatie. Sindsdien bestaat Red uit een rompredactie van vier mensen. Het opheffen van Red valt goeddeels samen met de lancering van modeblad Harper’s Bazaar in september.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

