Hearst staakt Red Magazine
- Media
- 13 mei 2014 @ 15:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijkBereik
- 13 mei 2014 @ 15:20
- Redactie Media
Uitgeverij Hearst stopt na tien jaar met de lifestyle-titel Red Magazine. In juli ligt het laatste nummer in de winkels. Het tijdschrift trok te weinig adverteerders, met name de internationale modemerken waar een dergelijke titel doorgaans toch op draait.
In een reactie zegt Luc van Os, directeur van Hearst Nederland: ‘We hebben veel geld, effort, tijd, aandacht en energie in Red gestoken. Maar op een gegeven moment moesten we de conclusie trekken: het gaat niet meer.’
Qua lezers ging het niet onaardig met Red, dat regelmatig een oplagestijging liet zien. Het probleem waren echter de wegblijvende adverteerders, met name de internationale. Van Os: ‘Je kunt een titel alleen optimaal voeren als er ook voldoende interesse is van de adverteerder. Het is heel vervelend, maar we moeten realistisch zijn.’
Red Magazine, een Engelse licentietitel die tien jaar geleden in Nederland werd gelanceerd onder leiding van José Rozenbroek, nam vorig jaar al afscheid van een deel van de redactie na een bedrijfsbrede reorganisatie. Sindsdien bestaat Red uit een rompredactie van vier mensen. Het opheffen van Red valt goeddeels samen met de lancering van modeblad Harper’s Bazaar in september.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

