Verkoop 19 Sanoma-titels is rond, nu de rest nog
- Media
- 7 jul 2014 @ 13:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintVerkoopZakelijkStrategie
- 7 jul 2014 @ 13:55
- Redactie Media
De verkoop van negentien Sanoma-titels aan New Skool Media is rond: de transactie is definitief goedgekeurd door de vakbonden, ondernemingsraden en licentiegevers. Daarmee heeft Sanoma een grote stap gezet in het reorganisatie-traject waarbij in totaal 32 titels in de etalage werden gezet. Van de resterende 'probleemgevallen' worden er drie samengevoegd met wél succesvolle eigen titels en wachten zeven tijdschriften nog altijd naarstig op een koper. Wie biedt?
Voor de negentien bladen die nu van eigenaar wisselen, zijn alle plooien gladgestreken. Alle 93 werknemers van de betrokken titels zijn vanaf nu in dienst van New Skool Media. Begin juni kondigde de twee bedrijven de verkoop al aan.
De negentien tijdschriften die overgaan van Sanoma naar New Skool Media zijn: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, Motor, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, Delicious,Vorsten, Kijk, Know How, Zin, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen.
In november maakte Sanoma een exorbitante reorganisatie bekend. In totaal doet de Finse uitgever afstand van 32 titels en verdwijnen er ongeveer vijfhonderd banen. Sommige titels werden al direct ondergebracht bij Sanoma's content-marketingbedrijf Head Office. Dat betrof vooral bladen die werden gemaakt in opdracht van sportbonden, zoals Hockey.nl en Paarden Sport.
Een aantal titels werd al versnipperd verkocht, zoals Fab (aan Ebru Umar), Helden Magazine (uitgekocht door Frits en Barbara Barend) en onlangs nog de gaming-bladen Gamer.nl en InsideGamer, aan Reshift Digital.
Drie titels worden binnen de komende maanden samengevoegd met andere titels van Sanoma: 101 Woonideeën, More than Classic en Kinderen gaan dan op in respectievelijk VT Wonen, Eigen Huis & Interieur en Ouders van Nu.
De titels die nog steeds in de spreekwoordelijke etalage staan uit te huilen, zijn de mannenbladen Panorama, Nieuwe Revu en Playboy en de glossy’s Grazia, Marie Claire, Beau Monde en Nouveau. Als er geen koper wordt gevonden, zullen deze titels worden stopgezet.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Knippie
- Babygids
- Knipmode
- verkoop
- Sanoma
- Kijk
- titels
- Home and Garden
- Truckstar
- MOTO73
- Motor
- Vorsten
- New Skool Media
- Seasons
- Formule1
- Roots
- Know How
- Delicious
- tijdschriften
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

