VI Oranje profiteert van ruzie tussen Gijp en Derksen
- Media
- 8 jul 2014 @ 10:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieWK VoetbalKijkcijfers
- 8 jul 2014 @ 10:08
- Redactie Media
De voetbalstrijd met de NOS om de kijkcijfers heeft RTL al reddeloos verloren, maar toch profiteert de talkshow VI Oranje van een (onbedoelde?) meesterzet: de ruzie tussen Johan Derksen en René van der Gijp. Het in de media uitgevochten conflict leidde ertoe dat het RTL-programma gisteren niet bleef steken rond de 600.000 kijkers, maar op prime-time liefst 980.000 ramptoeristen trok.
Gisteren lekte via GeenStijl een column van Voetbal International voortijdig uit, waarin Derksen hard uithaalt naar zijn tafelgast. Aanleiding was een Trouw-interview met Van der Gijp, waarin die zijn ongenoegen uit over de gang van zaken rond het programma. Gijp noemt Derksen een geldwolf, vice versa valt de term 'megalomane pillenslikker'. Kortom: het is als vanouds gezellig bij VI.
Volgens Derksen slikt Van der Gijp voor de uitzending antidepressiva. ‘Dan wordt hij hyper en schreeuwt en giert hij er anderhalf uur lustig op los’. Derksen: ‘Met zijn ellenlange tirades en zijn neplach is hij intussen een karikatuur van zichzelf. Maar uitgerekend hij gaat nu een bom onder het programma leggen.’
RTL 7-programmadirecteur Marco Louwerens laat weten: 'Ik heb geen reactie op uitspraken van René, Johan of Wilfred, behalve dat na wekenlang, iedere dag bij elkaar aan tafel, er natuurlijk wel eens irritaties ontstaan. René, Johan en Wilfred zijn karakters die ook elkaar niet sparen, maar dat tegelijkertijd prima van elkaar kunnen hebben. Veel mensen schrikken daarvan, maar ik begin me juist pas zorgen te maken wanneer ze wat dat betreft op hun lauweren zouden rusten. We zijn nu al in gesprek over komend seizoen en die brainstormsessies verlopen uitstekend.'
De ruzie spekt in ieder geval de kijkcijfers. Het lijkt er dus op dat ook deze ruzie weer een voorgekookte PR-stunt is. Daar heeft het programma patent op: Hans Kraay Jr. was jarenlang een lijdzame pispaal, terwijl Derksen ooit doodleuk de studio uitliep na een woordenwisseling met presentator Wilfred Genée.
In het verleden waren de verhoudingen tussen Derksen en Gijp trouwens veel beter, zoals tijdens het befaamde Hummer-debat.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- WK voetbal
- conflict
- René van der Gijp
- Wilfred Genee
- VI Oranje
- Studio Brasil
- kijkcijfers
- Voetbal International
- column
- talkshow
- ruzie
- RTL4
- pillenslikker
- Johan Derksen
- Gijp
- Hummer
- NOS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes