EO verkoopt format Checkpoint aan ZDF
- Media
- 11 aug 2014 @ 13:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieVerkoopAwardsConcept
- 11 aug 2014 @ 13:20
- Redactie Media
Het format van het EO-kinderprogramma Checkpoint is verkocht aan de Duitse tv-zender ZDF. In het najaar zendt Duitsland één seizoen van Checkpoint uit met een eigen presentator en testteam. Ook zou er door andere landen interesse zijn getoond in het format.
Checkpoint start 30 augustus met een nieuw, negende seizoen Wederom slaat het team weer aan het testen. Wat is bijvoorbeeld de beste plek om te schuilen bij een natuurramp? En wat voor dingen kan je allemaal doen in een rallyauto? Presentator Klaas van Kruistum en zijn jonge testteam gaan op zoek naar de antwoorden op prangende vragen. In het voorjaar van 2015 volgt het tiende seizoen.
Voor de derde keer op rij is Checkpoint genomineerd voor de Gouden Stuiver, de prijs voor het beste kinderprogramma. Begin dit jaar ontving het programma de TV-Beeldenprijs voor beste jeugdprogramma. In 2012 won Checkpoint de kinderjuryprijs van de Prix Jeunesse 2012 in de categorie non-fictie (7 tot 11 jaar) en de Cinekid publieksprijs 2012 (Kinderkastprijs). Ook won presentator Klaas van Kruistum de MediaSmarties Award 2012 voor favoriete mannelijke presentator onder kinderen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- format
- televisie
- winnaar
- buitenland
- Hilversum
- Checkpoint
- award
- ZDF
- prijs
- NPO
- programma
- EO
- Publieke Omroep
- verkocht
- Klaas van Kruistum
- omroep
- Duitsland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes