Homotijdschrift Expreszo wordt online medium

  • Media
  • 17 sep 2014 @ 12:53
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineMediaDigitaal

Homotijdschrift Expreszo verdwijnt. Het onder jongeren populaire magazine zal in oktober voor het laatste op papier verschijnen. Daarna zal Expreszo doorgaan als online magazine en LHBT-jongerenvereniging.

Het laatste nieuws op het gebied van jongeren, seksuele oriëntatie en gender-identiteit, maar ook de interviews, rubrieken en achtergrondartikelen uit het blad zijn voortaan gratis online beschikbaar. De vrijwillige redacteuren, vormgevers en fotografen van Expreszo gaan al hun creativiteit en inzet richten op de webeditie, aldus de hoofdredactie.

'De stap naar online biedt volgens de hoofdredactie meer mogelijkheden dan ooit', vertelt hoofdredacteur Tom Haines in BN/De Stem. 'We kunnen straks meer bieden voor een breder publiek. We gaan gebruikmaken van video en social media en kunnen makkelijker inspelen op de actualiteit. De vertrouwde kwaliteit van Expreszo wordt sneller en breder toegankelijk.'

Expreszo wil zichzelf ook nog meer dan voorheen profileren als belangenverenging voor jongeren die lesbisch, homo, bi of trans zijn. De jongeren die nu lid zijn van het blad krijgen de kans hun abonnement om te zetten in een lidmaatschap.

Met het verdwijnen van de papieren editie neemt Haines afscheid als hoofdredacteur. Het stokje wordt overgenomen door adjunct Wouter van Dijke, die eerder al verantwoordelijk was voor de content op de website van Expreszo. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken