NRC verspreidt artikelen via WhatsApp
- Media
- 22 sep 2014 @ 10:28
- 1 reactie
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaMobileJournalistiekOnline
- 22 sep 2014 @ 10:28
- Redactie Media
NRC is gestart met het verspreiden van eigen artikelen via WhatsApp. Het mediabedrijf wil op deze manier proberen kwaliteitsjournalistiek onder de aandacht brengen bij een doelgroep die nu nauwelijks wordt bereikt. Het gaat om berichten van NRC Q, de dit jaar opgerichte website voor zakelijk nieuws.
'We beloven dat we maximaal drie berichten per dag versturen', zegt Freek Staps, chef van NRC Q, tegen de NOS. Het eerste bericht bevat een overzicht van wat NRC Q vindt dat de lezers die dag moeten weten. Alleen tussen 08:00 en 22:00 uur zullen de berichten worden verstuurd.
Een lezer kan ook iets terug-appen via WhatsApp. Voor privacy-issues is NRC niet bang, want deze reply-berichten komen alleen op de redactie van NRC Q binnen. Staps belooft dat zijn redacteuren niet actief namen bij telefoonnummers zullen zoeken.
De aard van de berichten die per WhatsApp binnenkomen, verschilt niet echt van de stukken op de website. De manier van distribueren is volgens Staps het grote verschil. 'Naast onze lezers zitten daar ook de mensen die we traditioneel moeilijk bereiken. Zij kunnen ons nu een stuk makkelijker vinden.'
Het betreft hier een uitzonderlijke vorm van content-distributie. NRC is de eerste in Nederland die met WhatsApp experimenteert. Wereldwijd kent Staps maar één ander voorbeeld: BBC India.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- distributie
- experiment
- NRC Q
- zakelijk
- sms
- artikelen
- appen
- media
- Freek Staps
- mobiel
- content
- journalistiek
- NRC
- privacy
- doelgroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Max Hochstenbach wint YIM Talent Award23-05-2025
- De winnaars van AMMA Awards 202522-05-2025
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management