Sanoma lanceert e-commerce platform voor nieuw SBS6-programma VT Wonen
- Media
- 25 sep 2014 @ 12:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieMultichannelE-commerceTelevisie
- 25 sep 2014 @ 12:35
- Redactie Media
Vandaag lanceert VT Wonen het e-commerceplatform VTwonen.nl, de online woonwinkel vol inspiratie, met 20.000 woonproducten van meer dan 150 merken. Komende zondag start het gelijknamige tv-programma bij SBS6. Met deze lanceringen versterkt Sanoma via tv-dochter SBS haar positie binnen het Home Deco-domein en zet het naar eigen zeggen 'grote stappen in de uitrol van de domeinstrategie'.
Consumenten voorzien in hun informatie- en consumptiebehoefte en de zakelijke relaties crossmediale oplossingen bieden zijn belangrijke speerpunten binnen de overall strategie van Sanoma. De versnelde overname van de webwinkels van SB Commerce, onder andere bekend van Voor-thuis.nl, zetten deze strategie extra kracht bij. Voor-thuis.nl wordt volledig geïntegreerd in VTwonen.nl.
Op de nieuwe website van VT Wonen hebben bezoekers een ruime keuze in woonproducten en merken, waaronder uiteraard VT Wonen zelf maar ook meubels, accessoires en verlichting van woonmerken als Zuiver, Brabantia, iittala, House Doctor en Le Creuset. Voor de consument is het woonblad een vertrouwde, toegankelijke en herkenbare autoriteit op woongebied die nu samen met haar partners 'een shoppable experience biedt op alle devices'.
Ard Siekerman, Sanoma's uitgever Home Deco: 'Naast het bieden van inspirerende content, zodat de consument de juiste beslissingen kan nemen op het gebied van wonen – in en om het huis –, kunnen we dezelfde consument nu nog beter bedienen door hem of haar ook optimaal te faciliteren bij de aankoop van woonproducten. Kortom, we schuiven samen met onze zakelijke partners op in de salesfunnel. Van inspireren en informeren tot daadwerkelijke aankoop.'
Bij de uitrol van de crossmediale strategie is de lancering van het tv-programma VT Wonen op zondag 28 september om 18:30 uur bij SBS6 eveneens een concrete stap. In het programma schieten Viktor Brand, hoofdredacteur Carlein Kieboom en een team van VT Wonen-stylisten stellen te hulp die weer verliefd willen worden op hun huis. Het interieur van het koppel is in de loop der jaren wat verwaarloosd. Carlein en haar team analyseren de oorspronkelijke en huidige woonwens, voeren de benodigde metamorfose uit en zorgen daarmee weer voor ultiem woongeluk.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- platform
- vtwonen.nl
- interieur
- Home Deco
- webshop
- Sanoma
- e-commerce
- VT Wonen
- strategie
- SBS6
- inspiratie
- tv- programma
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bavaria en carnaval waarom ze altijd een campagnehit lijken te...
- De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van gecombineerde tv- en...
- [column] De culturele revolutie is begonnen! Ga bij het verzet
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke groei online video
- EW Magazine lanceert positioneringscampagne 'Zuurstof tot...
Laatste Nieuws
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid... 12-03-2025
- Mediatrends: online mediaconsumptie... 11-03-2025
- EW Magazine lanceert... 10-03-2025
- De Telegraaf bereikt meer lezers... 07-03-2025
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van... 06-03-2025
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke... 05-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day