Mercurs: Quest, Volkskrant Magazine, VT Wonen, Flow en Esquire genomineerd voor Tijdschrift van het Jaar

  • Media
  • 31 okt 2014 @ 10:10
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekAwardsMedia

Quest en Volkskrant Magazine zijn met elk drie nominaties het meest genomineerd voor de Mercurs 2014. Beide titels dingen ook mee naar de belangrijkste prijs, voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Esquire, Flow en VT Wonen.

De Mercurs-jury, onder leiding van Marianne Zwagerman, maakte deze vrijdagmorgen officieel alle nominaties bekend, maar sommige winnaars waren donderdag al ostentatief aan het juichen op Twitter (zie de tweets onderaan dit bericht). In totaal zullen acht Mercurs worden uitgereikt op woensdag 10 december in de Kromhouthal te Amsterdam. De genomineerden zijn (in alfabetische volgorde):

BRUNA PostNL MERCUR TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR

- Esquire (Hearst Magazines Netherlands)
- Flow (Sanoma)
- Quest (G+J Uitgevers)
- Volkskrant Magazine (De Persgroep)
- VT Wonen (Sanoma)



ALDIPRESS MERCUR LANCERING VAN HET JAAR

- Amayzine.com (PilotStudio)
- Harper’s Bazaar (Hearst Magazines Netherlands)
- De Tuin op Tafel (Vipmedia Publishing & Services)
- Quiet 500 (Stichting Quiet)


CORELIO PRINTING MERCUR HOOFDREDACTEUR VAN HET JAAR

- Olivier Heimel – Runner’s World (Weekbladpers Media)
- Thomas Hendriks – Quest (G+J Uitgevers)
- Astrid van der Hulst en Irene Smit – Flow (Sanoma)
- Edwin Reinerie – Winq|GK (Winq Media)
- Daan Roovers – Filosofie Magazine (Veen Media)



BETAPRESS MERCUR INNOVATIE VAN HET JAAR

- 100%NL Magazine (100%NL Magazine)- Business Club
- De Smaak van Italië (DSV Media)- de halve seal
- Historisch Nieuwsblad (Veen Media) - Eerste Wereldoorlogkrant
- Ouders van Nu (Sanoma) - transformatie naar crossmediaal platform
- Truckstar (New Skool Media) – TruckstarWerkERCUR



TIJDSCHRIFTREPORTAGE VAN HET JAAR

- Cosmopolitan – Is hij de ware? (Hearst Magazines Netherlands)
- Kek Mama – Kind op de vlucht (Sanoma)
- Viva – Fokdehokjes (Sanoma)
- Volkskrant Magazine – Hoe gek is Nederland? (De Persgroep)
- Vrij Nederland – Rem Koolhaas (Weekbladpers Media)



MERCUR ARTDIRECTION VAN HET JAAR

- FD Persoonlijk (FD Mediagroep)
- Happinez (Weekbladpers Media)
- Kunstbeeld (Veen Media)
- Maarten! (Veen Media)
- Volkskrant Magazine (De Persgroep)



MERCUR MARKETINGACTIE VAN HET JAAR

- Donald Duck – Donald Duck geeft dromen de ruimte (Sanoma)
- Glamour – gepersonaliseerde cover (G+J Uitgevers)
- Quest – De sprinkhaan (G+J Uitgevers)
- Vogue – Vogue Fashion’s Night Out (G+J Uitgevers)


Naast de prijzen in deze categorieën wordt ook de Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften uitgereikt. De uitreiking van de Mercurs is een initiatief van de Groep Publiekstijdschriften. Vorig jaar was LINDA (Mood for Magazines) de grote winnaar. 

www.mercurs.nl 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken