Televizier-Ring 2014: Flikken wint, Tan ook
- 16 okt 2014 @ 22:39
- Redactie Media
De Gouden Televizier-ring is dit jaar gewonnen door de serie Flikken Maastricht van AvroTros. Tv-man van het jaar werd Humberto Tan vanwege zijn succesvolle talkshow RTL Late Night. Tv-vrouw van het jaar werd Chantal Janzen.
De belangrijkste televisieprijs werd uitgereikt in Koninklijk Theater Carré door zangeres Ilse DeLange. Het is de tweede keer dat Flikken Maastricht genomineerd was voor de televisieprijs. De politie-serie versloeg SynDROOM (RTL 4) en Penoza (KRO-NCRV).
De Nederlandse tv-kijker kon zijn stem uitbrengen op zijn favoriete programma. Het was dit jaar voor het eerst dat het publiek invloed had op de selectielijst van de Gouden Televizier-Ring. Tot nu stelde de redactie van tv-gids Televizier zelf de kandidatenlijst samen.
Humberto Tan won dus de Zilveren Televizier-Ster Man. De andere genomineerden waren Art Rooijakkers en Johnny de Mol. Chantal Janzen versloeg Floortje Dessing en Linda de Mol.
Het EO-programma Checkpoint won de Gouden Stuiver 2014, de tv-prijs voor het beste kinderprogramma. Ook werd de Televizier-award voor het beste aanstormend talent uitgereikt, aan GTST-acteur Ruud Feltkamp.
Bekijk alle uitreikingsvideo's op NOS.nl.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uitreiking
- prijs
- award
- tv-prijs
- Televizier-Ring
- AvroTros
- RTL4
- winnaars
- 2014
- Humberto Tan
- televisie
- Flikken Maastricht
- Chantal Janzen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers