Reed Elsevier heet voortaan RELX
- Media
- 26 feb 2015 @ 15:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenMediaPrintMediastrategieZakelijk
- 26 feb 2015 @ 15:04
- Redactie Media
Reed Elsevier neemt zijn bedrijfsstructuur op de schop en verandert de naam van de holding in RELX. Dat maakte het informatieconcern bekend bij de presentatie van de jaarcijfers, die afgelopen jaar een lichte groei doormaakten.
Het Britse Reed Elsevier PLC en het Nederlandse Reed Elsevier NV brengen al hun activiteiten en dochtermaatschappijen onder in één moedermaatschappij, die op 1 juli wordt omgedoopt in RELX Group. Die naam (spreek uit: 'rellex') vormt volgens het bedrijf een betere weerspiegeling van de eigen transformatie van een uitgever van gedrukte tijdschriften en boeken naar een digitale informatieleverancier. De onderdelen zijn er in samengevoegd.
De merknamen van het bedrijf (Reed, Elsevier, LexisNexis en Reed Exhibitions) verdwijnen niet, aldus topman Erik Engstrom. Met name de wetenschappelijke uitgeverij is een instituut. 'Het is geen historisch besluit', aldus Engstrom. 'Het gaat er vooral om dat we de structuur aanzienlijk versimpelen, zodat het overzichtelijker wordt voor aandeelhouders.'
Reed Elsevier zag de omzet vorig jaar met 1% groeien naar 7,2 miljard euro. De aangepaste nettowinstverbeterde met 6% naar 1,5 miljard euro. Het bedrijf wil dit jaar voor 500 miljoen pond aandelen inkopen en verhoogt het dividend over 2014 met 16% naar 0,59 euro per aandeel. Dit jaar hoopt het concern op verdere groei.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- LexisNexis
- uitgeverij
- RELX
- omzet
- zakelijk
- winst
- Reed Business
- bedrijf
- merknaam
- Elsevier
- concern
- merk
- jaarcijfers
- Reed Elsevier
- Reed Exhibitions
- cijfers
- Reed
- holding
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing