RTL neemt 35% belang in Reclamefolder.nl
- Media
- 24 mrt 2015 @ 09:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameE-commercePromotieOnline
- 24 mrt 2015 @ 09:10
- Redactie Media
RTL Ventures, de investeringsdivisie van RTL Nederland, neemt een belang van 34,8% in het online folderplatform Reclamefolder.nl. Dit grootste platform voor mobiele reclamefolders en aanbiedingen in Nederland stond vorig jaar op de derde plek van meest gebruikte e-commerce apps in ons land.
Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures: 'Wij richten ons op investeringen in bedrijven die zich bevinden in de overgangsfase van offline naar online, in toenemende mate naar mobiel. Reclamefolder.nl is daarmee een perfecte match. De snelheid waarmee Reclamefolder.nl een grote groep loyale gebruikers aan zich heeft weten te binden is indrukwekkend.'
Jeffrey van Rossum en Robin Streng, oprichters van Reclamefolder.nl: 'De afgelopen jaren heeft Reclamefolder.nl een enorme groei doorgemaakt en heeft zich inmiddels bewezen als het meest relevante platform voor online folders en aanbiedingen. We zijn zeer enthousiast dat RTL als mediapartner aan boord komt en we samen het groeipad van de onderneming gaan versnellen. Met zijn medianetwerk levert RTL een belangrijke bijdrage aan verdere uitbouw van onze naamsbekendheid. Daarnaast is het adverteerdernetwerk van RTL binnen retail en e-commerce van toegevoegde waarde voor ons.'
Nederland is het grootste ‘folderland’ van Europa. Per week worden meer dan 123 miljoen papieren folders gedistribueerd. 74% van de Nederlandse huishoudens ontvangt papieren folders in de bus. Eglau: 'We verwachten dat de markt van digitale folders de komende periode alleen maar zal toenemen. In de eerste plaats doordat steeds meer consumenten het gemak ervaren van het mobiele bladeren. Anderzijds gezien vanuit de retailers, die met lagere productie- en distributiekosten hun aanbiedingen aan de man kunnen brengen. We kijken ernaar uit om vanaf nu dit groeipad samen te bewandelen.'
Met meer dan 1,6 miljoen app-downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand is Reclamefolder.nl het grootste online flyer-platform in Nederland. Volgens onderzoek van MobileMarketing.nl is Reclamefolder.nl in 2014 de derde grootste e-commerce app van Nederland, na Marktplaats en Appie. Uit eigen onderzoek blijkt dat 69% van de app-gebruikers de app minstens één keer per week gebruikt. Op de website is dit aandeel 36%.
Redenen dat men Reclamefolder.nl gebruikt is dat de folders al vroeg in de week beschikbaar zijn, er een breed aanbod van folders wordt aangeboden en dit op een milieuvriendelijke manier gebeurt. Reclamefolder.nl biedt reclamefolders van alle toonaangevende Nederlandse retailers aan voor desktop, tablet (iOS en Android) en smartphone (iOS, Android, WindowsPhone en BlackBerry). De folders worden aangeboden in verschillende branches of regio’s. Ook kan worden gezocht op product of winkel. De gebruiker kan via zijn persoonlijke instellingen zelf selecteren in welke aanbiedingen hij geïnteresseerd is.
Reclamefolder.nl is in 2006 opgericht door Robin Streng en Jeffrey van Rossum. Mede-aandeelhouder is investeringsbedrijf H2 Equity Partners en nu dus ook RTL Nederland.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- Nicolas Eglau
- RTL Ventures
- mobiel
- 35%
- flyer
- online
- Reclamefolder.nl
- H2 Equity Partners
- Jeffrey van Rossum
- belang
- Robin Streng
- RTL Nederland
- aandeel
- reclamefolder
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing