KPN steunt Canal Parade met Pridestream

  • Media
  • 28 jul 2015 @ 17:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaVideoMVOEvenementDigitaal

KPN vertaalt zijn motto 'Voel je vrij' naar Gay Pride door homoseksuelen en sympathisanten wereldwijd de kans te bieden virtueel mee te varen met de Canal Parade in Amsterdam. Komende zaterdag 1 augustus vaart namelijk een 'lege' boot mee met een camera die het complete evenement 360 graden streamt. Zo is de botenparade voor iedereen via Pridestream.org digitaal te volgen.

In Nederland wordt de Canal Parade al twintig jaar georganiseerd om de vrijheid te vieren. Dat gevoel van vrijheid zou iedereen waar dan ook ter wereld moeten ervaren, vindt KPN, 'juist de mensen die dat in eigen land niet kunnen of mogen ervaren'. Daarom hebben dit jaar de Amsterdam Gay Pride, KPN en een groep creatieve bureaus de handen ineengeslagen.

Innovatieve technologie

De Pridestream past een innovatieve technologie toe: op de website pridestream.org kan iedereen wereldwijd inloggen en via een stream de Canal Pride meebeleven alsof je zelf op de boot staat. Een volledige 360-graden camera, geeft zowel beeld als geluid weer: je ervaart de muziek op de boot en het toejuichen van de mensen langs de kant. Vanaf elk device kun je zo om je heen kijken en ervaren hoe het is om mee te varen. Naast een camera is de boot voorzien van LED-schermen met video’s van mensen van overal ter wereld, die laten zien dat zij ook (virtueel) meevaren. Voor landen waar de Gay Pride niet vanzelfsprekend is worden er op de site een aantal privacy-tools aangeboden zodat ook daar mensen kunnen meevaren.

'De Pridestream-boot is één van de parels van de Botenparade', aldus directeur Lucien Spee van de Amsterdam Gay Pride. 'Het is een bijzondere boot die het gevoel van vrijheid representeert. Iedereen kan toegejuicht worden, ook buiten de Amsterdamse en Nederlandse grenzen. Dankzij deze boot kunnen mensen dit gevoel dus overal ervaren en dit met iedereen wereldwijd delen. Dat past op een geweldige manier bij het thema van de Amsterdam Gay Pride dit jaar: share.'

Waarom KPN?
Met zijn merkmissie ‘Voel je vrij’ wil KPN mensen laten ervaren dat technologie het leven kan verrijken. Hierdoor worden nu ervaringen mogelijk, die eerder nog ondenkbaar waren. In producten, campagnes en met initiatieven als Pridestream. Met ‘voel je vrij’ communiceert KPN zijn ICT-technologie die iedereen een gevoel van vrijheid kan laten ervaren.

Reclamebureau N=5 bedacht het concept Pridestream.org en realiseerde dit initiatief samen met MediaMonks, Dutchview, Coopr en diverse andere partners die belangeloos mee werkten aan dit project. 


Credits

Klant: KPN
Bureau: N=5
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Zwier Veldhoen
Art Direction: Ed van Bennekom, Olaf van der Geld (CD)
Copy: Jasper Diks
Strategie: Mijntje Cuijpers, Elke van Eijk, Marc Oosterhout
Account: Ralph Balk, Gonny Pullens, Floris Reuvers, Anouk Zink
Online Producers: Tisha Hoppenbrouwers, Jasper Baartmans
Motion graphics: Renoud Netjes
RTV: Christ Bloemheuvel, Monique Neuteboom, Moniek van de Rijt, Lenny Venema








Development: MediaMonks
Streaming: DutchView en Encircle
Led Technique & audio: Chain
Hosting: Vellance
Animation & Sound: The Ambassadors
Media: Coopr, Workplace Pride
Aftermovie: Made.For.Digital
Design: Big Pitcher
Music boat: Star Studded Studios









Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken