Wehkamp werkt nauwer samen met vloggers
- Media
- 15 jul 2015 @ 15:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineSocial mediaMarketingBranded content
- 15 jul 2015 @ 15:06
- Redactie Media
Wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met vier invloedrijke Nederlandse vloggers door hen een positie als gastredacteur aan te bieden binnen het eigen redactieteam. De komende maanden ontwikkelen Mascha Feoktistova (Beautygloss), Cynthia Schultz (Miss Lipgloss), Sanny Verhoeven (Sanny zoekt geluk) en Anna Nooshin speciale videocontent met tips en adviezen op het gebied van lifestyle.
De video’s zijn niet alleen op Wehkamp.nl te zien, maar worden ook verspreid via de social media-kanalen van de vier vloggers. In september 2014 lanceerde het online warenhuis als eerste online retailer een exclusief YouTube-kanaal in samenwerking met vloggers. Inmiddels is dit videokanaal volledig geïntegreerd binnen het eigen dynamische redactionele contentplatform.
'We werken heel bewust samen met vloggers die hun eigen kanaal hebben ontwikkeld', zegt Puck Ladewé, teamleider redactie bij Wehkamp. 'Zij weten als geen ander wat het is om interessante content te ontwikkelen om hiermee hun fans te inspireren. De vier influentials hebben hun sporen al meer dan verdiend en worden op de voet gevolgd door duizenden fans. De meiden krijgen allemaal hun eigen redactionele pagina en persoonlijke shop op Wehkamp.nl waarin ze hun favoriete producten laten zien, video’s kunnen plaatsen en waar ze de lezer extra tips en informatie kunnen geven. Wij zijn erg blij met deze samenwerking omdat we op deze manier door extra contentcreatie onze klant nog meer kunnen inspireren.'
Sanny Verhoeven, een van de Wehkamp-vloggers: 'Bijna dagelijks ontvang ik aanbiedingen van bedrijven die met mij willen samenwerken. Ieder aanbod weeg ik goed af, aangezien ik het belangrijk vind om content te maken die aansluit bij wat ik mijn doelgroep wil vertellen. Ik heb al eerder met Wehkamp samengewerkt en de kracht zit wat mij betreft in de vrijheid die ik krijg om videocontent te maken. Ik doe dit op mijn eigen enthousiaste manier. Mijn vlogs gaan niet per definitie over fashion, maar ook over sport- of lifestyleproducten. Ook dan heb ik binnen het brede online assortiment van Wehkamp nog voldoende keuze om vlogs te maken die de fans van Sannyzoektgeluk.nl aanspreekt en die hen inspireert. De samenwerking biedt mij de mogelijkheid om een miljoenenpubliek te bereiken.'
Webwinkel Wehkamp lanceerde in 2013 een eerste e-magazine. Inmiddels is dit magazine getransformeerd tot één van de grootste contentplatforms in Nederland. Het zeskoppige redactieteam voorziet klanten dagelijks van nieuwe (video)content. Sinds september 2014 heeft de redactie de focus gelegd op het creëren van videocontent, waaruit ook de eerste samenwerking met vloggers is ontstaan. De wehkamp redactie wil klanten middels content en persoonlijk WhatsApp-advies inspireren en helpen bij het vinden van de juiste stijl, look of items.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- webwinkel
- Beautygloss
- Cynthia Schultz
- Wehkamp
- marketing
- online
- redactie
- Miss Lipgloss
- content
- Mascha Feoktistova
- Anna Nooshin
- vloggers
- digitaal
- Sanny Verhoeven
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing