Wehkamp werkt nauwer samen met vloggers

Wehkamp werkt nauwer samen met vloggers
  • Media
  • 15 jul 2015 @ 15:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineSocial mediaMarketingBranded content

Wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met vier invloedrijke Nederlandse vloggers door hen een positie als gastredacteur aan te bieden binnen het eigen redactieteam. De komende maanden ontwikkelen Mascha Feoktistova (Beautygloss), Cynthia Schultz (Miss Lipgloss), Sanny Verhoeven (Sanny zoekt geluk) en Anna Nooshin speciale videocontent met tips en adviezen op het gebied van lifestyle.

De video’s zijn niet alleen op Wehkamp.nl te zien, maar worden ook verspreid via de social media-kanalen van de vier vloggers. In september 2014 lanceerde het online warenhuis als eerste online retailer een exclusief YouTube-kanaal in samenwerking met vloggers. Inmiddels is dit videokanaal volledig geïntegreerd binnen het eigen dynamische redactionele contentplatform.

'We werken heel bewust samen met vloggers die hun eigen kanaal hebben ontwikkeld', zegt Puck Ladewé, teamleider redactie bij Wehkamp. 'Zij weten als geen ander wat het is om interessante content te ontwikkelen om hiermee hun fans te inspireren. De vier influentials hebben hun sporen al meer dan verdiend en worden op de voet gevolgd door duizenden fans. De meiden krijgen allemaal hun eigen redactionele pagina en persoonlijke shop op Wehkamp.nl waarin ze hun favoriete producten laten zien, video’s kunnen plaatsen en waar ze de lezer extra tips en informatie kunnen geven. Wij zijn erg blij met deze samenwerking omdat we op deze manier door extra contentcreatie onze klant nog meer kunnen inspireren.'

Sanny Verhoeven, een van de Wehkamp-vloggers: 'Bijna dagelijks ontvang ik aanbiedingen van bedrijven die met mij willen samenwerken. Ieder aanbod weeg ik goed af, aangezien ik het belangrijk vind om content te maken die aansluit bij wat ik mijn doelgroep wil vertellen. Ik heb al eerder met Wehkamp samengewerkt en de kracht zit wat mij betreft in de vrijheid die ik krijg om videocontent te maken. Ik doe dit op mijn eigen enthousiaste manier. Mijn vlogs gaan niet per definitie over fashion, maar ook over sport- of lifestyleproducten. Ook dan heb ik binnen het brede online assortiment van Wehkamp nog voldoende keuze om vlogs te maken die de fans van Sannyzoektgeluk.nl aanspreekt en die hen inspireert. De samenwerking biedt mij de mogelijkheid om een miljoenenpubliek te bereiken.'

Webwinkel Wehkamp lanceerde in 2013 een eerste e-magazine. Inmiddels is dit magazine getransformeerd tot één van de grootste contentplatforms in Nederland. Het zeskoppige redactieteam voorziet klanten dagelijks van nieuwe (video)content. Sinds september 2014 heeft de redactie de focus gelegd op het creëren van videocontent, waaruit ook de eerste samenwerking met vloggers is ontstaan. De wehkamp redactie wil klanten middels content en persoonlijk WhatsApp-advies inspireren en helpen bij het vinden van de juiste stijl, look of items. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken