Paul Jansen: 'Telegraaf verzelfstandigt deelredacties'
- Media
- 2 sep 2015 @ 09:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMediaJournalistiekZakelijkMediastrategie
- 2 sep 2015 @ 09:09
- Redactie Media
Dagbad De Telegraaf zet de omstreden plannen door om vijf deelredacties te verzelfstandigen: Telesport, De Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en Autovisie krijgen een eigen hoofdredacteur en kunnen meer eigen activiteiten gaan ondernemen, bijvoorbeeld online. Dat bevestigt de deze week begonnen Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen in een interview met NRC Handelsblad.
De deelredacties zouden door deze beslissing meer activiteiten kunnen ontplooien op internet en tv. Dat is nodig om de teruglopende abonnementen en advertenties in print op te vangen. Jansens voorganger Sjuul Paradijs verzette zich fel tegen het verzelfstandigen van deelredacties en moest uiteindelijk het veld ruimen.
Jansen ontkent in NRC dat de Telegraaf-redactie op deze manier wordt ‘opgeknipt’, de grootste grief van Paradijs en het grootste deel van de redactie. Hij blijft naar eigen zeggen eindverantwoordelijk voor alle onderdelen.
Tientallen arbeidsplaatsen staan door alle veranderingen op de tocht, maar dat wil Jansen niet bevestigen.'In juli heb ik tegen de redactie gezegd dat pijnlijke maatregelen onontkoombaar zijn.' Het lijkt erop dat Jansen in ieder geval gaat snijden in het redactioneel management: De Telegraaf heeft meerdere adjunct-hoofdredacteuren, maar Jansen vindt één plaatsvervanger voldoende. Daaronder volgt wat hem betreft direct een laag met chefs.
De plannen voor de toekomst van de krant moeten nog besproken worden door de redactie, de ondernemingsraad en de leiding van Telegraaf Media Groep (TMG). 'We zijn te lang een konijntje geweest dat in de koplampen blijft staren', aldus Jansen in NRC. 'We komen er niet met minder paperclips en pennen.'
Lees hier het NRC-interview (achter een betaalmuur).
'Ik wil in mijn eerste jaar een paar grote stappen zetten', zegt Paul Jansen van De Telegraaf in #NRC #media pic.twitter.com/VBwxYO8075
— Flip Schultz (@TakvanSport) September 1, 2015
Afgelopen vrijdag in @JinekLive. Hoofdredacteur Paul Jansen over de toekomst vd @telegraaf http://t.co/mlezbRtDg0
— Mariët Oosterwijk (@Jetsaid) August 31, 2015
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- verzelfstandigd
- krant
- hoofdredacteur
- redactie
- Paul Jansen
- Telegraaf
- DFT
- ontslagen
- Privé
- Vrouw
- dagblad
- interview
- NRC
- TMG
- reorganisatie
- deelredacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

