Maggy wil concurreren met Blendle
- 29 okt 2015 @ 09:22
- Redactie Media
Blendle, MyJour, eLinea... Digitale kiosken zijn er volop, maar toch denkt Maggy dat er ruimte is voor nóg eentje. Het concept: gebruikers kunnen voor een vast bedrag onbeperkt tijdschriften lezen. Door samen te werken met een telecomprovider moet een groot publiek worden bereikt.
iPhone-app Maggy is sinds deze maand beschikbaar in de App Store. Voor €5,95 per maand krijgt de gebruiker onbeperkt toegang tot de inhoud van 24 tijdschriften, waaronder titels als Happinez, Quote, ELLE en Vrij Nederland. De initiatiefnemers Michael Croll en Rutger Tijkotte, opererend vanuit het bedrijf Sirimedia, mikken uiteindelijk op honderd beschikbare titels.
Maggy nestelt zich tussen soortgenoten Blendle, Elinea en MyJour, met als onderscheidend vermogen de 'all you can read'-formule en de app-vorm. Het populaire Blendle heeft geen onbeperkt lezen-mogelijkheid, eLinea wel maar dan zonder mobiele app. MyJour heeft evenmin een app en bovendien een specialistischer aanbod.
Maggy moet volgens de makers een soort Netflix worden, waar je ook content aanklikt die je normaal nooit zou hebben uitgekozen. Het aanbod is verdeeld over vier tabbladen: niet alleen een overzicht van alle titels, maar ook een dagelijkse selectie van tien bijzondere artikelen, een overzicht met suggesties gebaseerd op je persoonlijke profiel, en een top-50 van best gelezen stukken.
De planning is dat Maggy dit jaar nog wordt opgenomen in het portfolio van een grote Nederlandse telecomprovider, die nog even geheim wil blijven. Maggy kan momenteel gratis worden uitgeprobeerd.
Lees ook een interview met de makers van Maggy op Persinnovatie.nl.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

