Maggy wil concurreren met Blendle
- 29 okt 2015 @ 09:22
- Redactie Media
Blendle, MyJour, eLinea... Digitale kiosken zijn er volop, maar toch denkt Maggy dat er ruimte is voor nóg eentje. Het concept: gebruikers kunnen voor een vast bedrag onbeperkt tijdschriften lezen. Door samen te werken met een telecomprovider moet een groot publiek worden bereikt.
iPhone-app Maggy is sinds deze maand beschikbaar in de App Store. Voor €5,95 per maand krijgt de gebruiker onbeperkt toegang tot de inhoud van 24 tijdschriften, waaronder titels als Happinez, Quote, ELLE en Vrij Nederland. De initiatiefnemers Michael Croll en Rutger Tijkotte, opererend vanuit het bedrijf Sirimedia, mikken uiteindelijk op honderd beschikbare titels.
Maggy nestelt zich tussen soortgenoten Blendle, Elinea en MyJour, met als onderscheidend vermogen de 'all you can read'-formule en de app-vorm. Het populaire Blendle heeft geen onbeperkt lezen-mogelijkheid, eLinea wel maar dan zonder mobiele app. MyJour heeft evenmin een app en bovendien een specialistischer aanbod.
Maggy moet volgens de makers een soort Netflix worden, waar je ook content aanklikt die je normaal nooit zou hebben uitgekozen. Het aanbod is verdeeld over vier tabbladen: niet alleen een overzicht van alle titels, maar ook een dagelijkse selectie van tien bijzondere artikelen, een overzicht met suggesties gebaseerd op je persoonlijke profiel, en een top-50 van best gelezen stukken.
De planning is dat Maggy dit jaar nog wordt opgenomen in het portfolio van een grote Nederlandse telecomprovider, die nog even geheim wil blijven. Maggy kan momenteel gratis worden uitgeprobeerd.
Lees ook een interview met de makers van Maggy op Persinnovatie.nl.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing