Blendle wil nu ook Amerika veroveren
- Media
- 10 dec 2015 @ 10:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaOnlineJournalistiekVerdienmodellen
- 10 dec 2015 @ 10:55
- Redactie Media
Internationale interesse was er al volop voor Blendle, maar nu waagt de Nederlandse online kiosk ook echt de oversteek naar de enorme markt van de Verenigde Staten. Vanaf begin volgend jaar kunnen Amerikanen via de dienst hele kranten en tijdschriften kopen, maar ook losse artikelen. Dat maakte oprichter Alexander Klöpping bekend op een mediacongres in New York.
Blendle is op dit moment al actief in Nederland en Duitsland. In die landen zijn ook de drie grootste Amerikaanse kranten, The New York Times, The Washington Post en The Wall Street Journal, beschikbaar. Het is nog niet bekend welke titels in de Amerikaanse versie te koop zullen zijn.
Naar eigen zeggen heeft Blendle op dit moment zo'n half miljoen gebruikers. Een los artikel kost vaak tussen de 20 en 80 cent. De prijs wordt bepaald door de uitgevers.
'Paywalls are getting more and more common in the United States', zo citeert New York Times de persverklaring van mede-oprichter Alexander Klöpping. 'Some of the best content is only available behind those paywalls, doesn’t go on the web until days after publication in print newspapers and magazines and is still viewed through an array of intrusive ads.'
Bekijk de Amerikaanse startpagina van Blendle hier: Launch.blendle.com.
1. 2. BOOM! 🎉
#BlendleGoesAmerica
Get in line for our Beta. First 5k get early access: https://t.co/W6CgC5C8mg pic.twitter.com/7Vkei6Ku3e
— Blendle US (@blendleUS) December 9, 2015
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers