Blendle wil nu ook Amerika veroveren
- Media
- 10 dec 2015 @ 10:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaOnlineJournalistiekVerdienmodellen
- 10 dec 2015 @ 10:55
- Redactie Media
Internationale interesse was er al volop voor Blendle, maar nu waagt de Nederlandse online kiosk ook echt de oversteek naar de enorme markt van de Verenigde Staten. Vanaf begin volgend jaar kunnen Amerikanen via de dienst hele kranten en tijdschriften kopen, maar ook losse artikelen. Dat maakte oprichter Alexander Klöpping bekend op een mediacongres in New York.
Blendle is op dit moment al actief in Nederland en Duitsland. In die landen zijn ook de drie grootste Amerikaanse kranten, The New York Times, The Washington Post en The Wall Street Journal, beschikbaar. Het is nog niet bekend welke titels in de Amerikaanse versie te koop zullen zijn.
Naar eigen zeggen heeft Blendle op dit moment zo'n half miljoen gebruikers. Een los artikel kost vaak tussen de 20 en 80 cent. De prijs wordt bepaald door de uitgevers.
'Paywalls are getting more and more common in the United States', zo citeert New York Times de persverklaring van mede-oprichter Alexander Klöpping. 'Some of the best content is only available behind those paywalls, doesn’t go on the web until days after publication in print newspapers and magazines and is still viewed through an array of intrusive ads.'
Bekijk de Amerikaanse startpagina van Blendle hier: Launch.blendle.com.
1. 2. BOOM! 🎉
#BlendleGoesAmerica
Get in line for our Beta. First 5k get early access: https://t.co/W6CgC5C8mg pic.twitter.com/7Vkei6Ku3e
— Blendle US (@blendleUS) December 9, 2015
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing