Blendle wil nu ook Amerika veroveren

Blendle wil nu ook Amerika veroveren
  • Media
  • 10 dec 2015 @ 10:55
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnlineJournalistiekVerdienmodellen

Internationale interesse was er al volop voor Blendle, maar nu waagt de Nederlandse online kiosk ook echt de oversteek naar de enorme markt van de Verenigde Staten. Vanaf begin volgend jaar kunnen Amerikanen via de dienst hele kranten en tijdschriften kopen, maar ook losse artikelen. Dat maakte oprichter Alexander Klöpping bekend op een mediacongres in New York.

Blendle is op dit moment al actief in Nederland en Duitsland. In die landen zijn ook de drie grootste Amerikaanse kranten, The New York Times, The Washington Post en The Wall Street Journal, beschikbaar. Het is nog niet bekend welke titels in de Amerikaanse versie te koop zullen zijn.

Naar eigen zeggen heeft Blendle op dit moment zo'n half miljoen gebruikers. Een los artikel kost vaak tussen de 20 en 80 cent. De prijs wordt bepaald door de uitgevers. 

'Paywalls are getting more and more common in the United States', zo citeert New York Times de persverklaring van mede-oprichter Alexander Klöpping. 'Some of the best content is only available behind those paywalls, doesn’t go on the web until days after publication in print newspapers and magazines and is still viewed through an array of intrusive ads.'

Bekijk de Amerikaanse startpagina van Blendle hier: Launch.blendle.com.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken