Sanoma verkoopt AutoTrader aan concurrent AutoScout24

  • Media
  • 2 feb 2016 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunityMediaDigitaalOnline

AutoScout24 Nederland heeft de Nederlandse automotive-portal European AutoTrader B.V. volledig overgenomen van Sanoma Media Nederland. De transactie heeft maandag direct na het tekenen plaatsgevonden. De overeengekomen aankoopprijs van 27,7 miljoen euro is volledig betaald in cash.

De European AutoTrader B.V. beheert de auto advertentiewebsite AutoTrader.nl in Nederland. Met een jaarlijkse omzet van meer dan 6 miljoen euro, meer dan 4.000 professionele autobedrijven als klant, 150.000 advertenties en 1 miljoen unieke bezoekers per maand, heeft AutoTrader een sterke positie in de Nederlandse markt. De bekende naam en langgevestigde marktpositie maken het een aantrekkelijke portal voor potentiële autokopers. 

Met AutoScout24.nl beheert Scout24 al de grootste digitale automotive portal in Nederland. Met deze overname zal Scout24 haar leidende marktpositie nog verder uitbreiden.

'Krachtenbundeling versnelt innovatie'

'Het bundelen van onze krachten in Nederland met AutoTrader.nl is een logische volgende stap vanuit het oogpunt van onze missie om consumenten eenvoudig, efficiënt en stressvrij hun droomauto te laten vinden', zegt Christian Bubenheim, Senior Vice President Marketing & Product bij AutoScout24. 'De mogelijkheid om de leidende marktpositie van AutoScout24 nog verder te versterken in zo’n belangrijke markt is fantastisch. Samen kunnen we een nog betere service voor consumenten en autobedrijven creëren en innovatie versnellen. Consumenten zullen profiteren van een groter en begrijpelijker overzicht van advertenties, wat voor meer traffic naar de website zal zorgen. Dealers zullen profijt hebben van het bereiken van een breder publiek.'

Jurgen Vugts, managing director AutoScout24 Nederland: 'De samenwerking van twee merken die bepalend zijn voor de Nederlandse automotive markt is een geweldige uitdaging. We zullen onze volle focus leggen op het bedienen van de consument in zijn zoektocht naar een andere auto.'

Met meer dan 1 miljoen unieke bezoekers en 150.000 advertenties is AutoTrader de derde grootste automotive-portal van Nederland. Door de samenwerking met AutoWeek wordt de consument geholpen bij hun zoektocht naar een volgende auto door reviews van zowel consumenten als AutoWeek-experts toe te voegen aan iedere auto-advertentie.

Sanoma versus AutoScout24

Het Finse Sanoma is een toonaangevend media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen. In Finland en Nederland is Sanoma als mediabedrijf marktleider met een grote aanwezigheid op verschillende platformen. De belangrijkste markten zijn België, Finland, Nederland, Polen en Zweden. In 2014 bedroeg de netto-omzet 1.9 miljard euro. Sanoma is genoteerd aan de Nasdaq beurs in Helsinki.

AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentie platform. De online occasionportal biedt consumenten de mogelijkheid om eenvoudig, efficiënt en zonder stress in het aanbod te zoeken naar de auto van hun voorkeur. Op AutoScout24 staan advertenties voor gebruikte en nieuwe auto’s van autobedrijven en particulieren. Daarbij biedt AutoScout24 advertentieruimte, zoals display advertising en het verkrijgen van leads aan bedrijven in de automotive sector en toeleveranciers. AutoScout24 is de nummer één van Nederland en biedt met het grootste aanbod de meeste keus voor de consument. AutoScout24 is onderdeel van Scout24 AG.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken