Ex-TMG'ers starten holistisch advertentie-platform
- Media
- 17 mei 2016 @ 12:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - UitgeefstrategieOnline advertisingReclameOnline
- 17 mei 2016 @ 12:25
- Redactie Media
De Amsterdamse tech-startup Ancora Media Solutions BV heeft een holistische publisher advertentie-platform voor websites gelanceerd. Het bedrijf wordt geleid door twee oud-medewerkers van Telegraaf Media Groep, die bij de uitgever verantwoordelijk waren voor de 'progressieve' programmatic-strategie.
Ancora Media Solutions is gestart door Herman Mantel en Martin van der Meij, allebei ex-TMG. Met dit nieuwe platform willen zij uitgeverijen de mogelijkheid geven om zelfstandig te kunnen blijven opereren. Daarnaast snijden ze in de marge die nu nog verdwijnt bij tussenhandel. dat resulteert volgens Ancora is lagere kosten voor de adverteerder en hogere inkomsten voor de uitgever.
'De standaard van een second price-veiling is achterhaald', zegt Martin van der Meij. 'Programmatic en de eigen directe verkoop lopen in elkaar over. Om die reden hebben we dit platform van de grond af opgebouwd. Het is de eerste echte holistische oplossing. Adverteerders en uitgevers verliezen nu serieus geld omdat het proces misschien geautomatiseerd is maar volstrekt intransparant.'
Ancora ontdekte dat adverteerders gemakkelijk tot 30% meer betalen dan dat de uitgever ontvangt door zogenoemde 'marketplace fees' en andere marges die buiten het gezichtsveld blijft van adverteerders, mediabureaus en uitgeverijen. Van der Meij: 'Het huidige veilingmodel maakt deze intransparantie mogelijk. Je praat over tientallen miljoenen euro’s die verdampen.'
Na alle consolidatie op technisch vlak in de afgelopen jaren moet Ancora 'helaas de conclusie trekken dat techniek een soort Trojaans paard is geworden voor uitgeverijen'. Techniek is vaak niet meer onafhankelijk en schuurt al zachtjes aan tegen koppelverkoop. Daar gaat Ancora tegenin door 'onafhankelijke techniek' te leveren. Het nieuwe bedrijf gelooft er sterk in dat uitgeverijen de sales-techniek zelf moeten kunnen bepalen en niet gestuurd moeten worden door techniek met een dubbele agenda.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- platform
- sales
- Herman Mantel
- advertising
- Martin van der Meij
- TMG
- holistisch
- banners
- reclame
- startup
- Ancora Media Solutions
- advertenties
- programmatic
- Ancora
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management