Ex-TMG'ers starten holistisch advertentie-platform
- Media
- 17 mei 2016 @ 12:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - UitgeefstrategieOnline advertisingReclameOnline
- 17 mei 2016 @ 12:25
- Redactie Media
De Amsterdamse tech-startup Ancora Media Solutions BV heeft een holistische publisher advertentie-platform voor websites gelanceerd. Het bedrijf wordt geleid door twee oud-medewerkers van Telegraaf Media Groep, die bij de uitgever verantwoordelijk waren voor de 'progressieve' programmatic-strategie.
Ancora Media Solutions is gestart door Herman Mantel en Martin van der Meij, allebei ex-TMG. Met dit nieuwe platform willen zij uitgeverijen de mogelijkheid geven om zelfstandig te kunnen blijven opereren. Daarnaast snijden ze in de marge die nu nog verdwijnt bij tussenhandel. dat resulteert volgens Ancora is lagere kosten voor de adverteerder en hogere inkomsten voor de uitgever.
'De standaard van een second price-veiling is achterhaald', zegt Martin van der Meij. 'Programmatic en de eigen directe verkoop lopen in elkaar over. Om die reden hebben we dit platform van de grond af opgebouwd. Het is de eerste echte holistische oplossing. Adverteerders en uitgevers verliezen nu serieus geld omdat het proces misschien geautomatiseerd is maar volstrekt intransparant.'
Ancora ontdekte dat adverteerders gemakkelijk tot 30% meer betalen dan dat de uitgever ontvangt door zogenoemde 'marketplace fees' en andere marges die buiten het gezichtsveld blijft van adverteerders, mediabureaus en uitgeverijen. Van der Meij: 'Het huidige veilingmodel maakt deze intransparantie mogelijk. Je praat over tientallen miljoenen euro’s die verdampen.'
Na alle consolidatie op technisch vlak in de afgelopen jaren moet Ancora 'helaas de conclusie trekken dat techniek een soort Trojaans paard is geworden voor uitgeverijen'. Techniek is vaak niet meer onafhankelijk en schuurt al zachtjes aan tegen koppelverkoop. Daar gaat Ancora tegenin door 'onafhankelijke techniek' te leveren. Het nieuwe bedrijf gelooft er sterk in dat uitgeverijen de sales-techniek zelf moeten kunnen bepalen en niet gestuurd moeten worden door techniek met een dubbele agenda.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- banners
- TMG
- holistisch
- platform
- Herman Mantel
- advertising
- startup
- sales
- programmatic
- Ancora
- Ancora Media Solutions
- reclame
- Martin van der Meij
- advertenties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

