Nu.nl stopt met reactie-platform Nujij

  • Media
  • 16 aug 2016 @ 13:17
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BloggenCommunityNieuwsmediaInteractie

Nujij gaat per 12 september grondig op de schop. Het open reactieplatform Nujij.nl zal verdwijnen er wordt een nieuwe bijdraagfunctie toegevoegd aan de apps en site van NU.nl. 'Discussiëren over het nieuws kan niet meer.'

Hiermee wordt het volgens Nu.nl 'eenvoudig mogelijk om een bijdrage te leveren aan het nieuws'. 'Dat kan in de vorm van een nieuwstip, het doorgeven van een foutje of het opsturen van foto’s en video’s.'

Discussiëren over het nieuws kan dus niet meer. 'We zullen algemene reacties die niet bijdragen aan het artikel niet meer publiceren', aldus het nieuwsplatform. 'Met deze verandering willen we ons nog meer richten op het verslaan van het laatste nieuws, in plaats van het mogelijk maken van een discussie over het nieuws.'

Met de nieuwe dienst in de apps en website staat de redactie 'directer in contact met de lezer'. In een mail aan gebruikers van Nujij schrijft de Sanoma-nieuwssite: 'We maken het voor lezers die aan het nieuws willen bijdragen gemakkelijker om met ons in contact te komen. We hopen dat jij als Nujij’er Nu.nl blijft bezoeken en je inhoudelijke tips en bijdrages blijft opsturen.' 

Deze heroriëntatie van Nu.nl past in het beleid van meer blogs, bedrijfs- en nieuwssites. Het modereren van comments kost enorm veel tijd en levert doorgaans meer gescheld op dan inhoudelijke feedback. Steeds meer media stoppen er dan ook mee. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken