'Tijdschriften-Spotify' Maggy lanceert webversie
- Media
- 28 sep 2016 @ 11:28
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MediaTijdschriftuitgeversVerdienmodellenDigitaal
- 28 sep 2016 @ 11:28
- Redactie MarketingTribune
Maggy lanceert vandaag de 'beta' webversie voor zijn bestaande gebruikers. Maggy is de eerste magazine-applicatie die zowel op het web, tablet en iPhone de mogelijkheid biedt om onbeperkt tijdschriften te kunnen lezen voor een vast bedrag per maand.
Mede-oprichter Michael Croll benadrukt dat het gaat om een beta-versie. 'De afgelopen weken is de webversie van Maggy door een kleine groep getest. We hebben hard gewerkt om nu een zo goed en stabiel mogelijk product neer te zetten.'
De komende periode willen de makers gebruiken om 'Maggy Web' verder uit te breiden met functionaliteiten die al wel in de Maggy-app zitten. Nieuwe gebruikers kunnen zich nu nog alleen via de iPhone-app registreren.
Herlancering voor iOS
De webversie is responsive gebouwd en moet daarmee ook direct de aanhoudende vraag naar een tabletversie van Maggy voorlopig ook beantwoorden. Na de herlancering begin juli van Maggy voor iOS is het team direct doorgegaan met de ontwikkeling van een web-oplossing. Door de aanhoudende vraag vanuit de gebruikers is er besloten het product versneld 'in beta' te lanceren. Maggy verwacht eind dit jaar een speciale iPad-app te lanceren.
De makers van Maggy zien dat de special interest-tijdschriften het erg goed doen. 'Het leuke hiervan is dat je deze doelgroepen ook heel specifiek kan aanspreken', aldus partner Rutger Tijkotte. 'Een van onze focuspunten voor de komende tijd is dan ook het aantrekken van special interest magazines uit zowel binnen als buitenland. Uiteraard moet ook een special interest tijdschrift wel enig bereik hebben om het relevant te houden maar dat is bij veel special interest magazines geen probleem.'
Whitelabel voor magazines
Naast het aantrekken van meer (inter)nationale magazines is een andere focus voor Maggy de komende maanden het lanceren van een whitelabel-product voor uitgevers. Croll: 'De afgelopen periode hebben we vanuit diverse uitgevers de vraag gehad voor een article-based whitelabel-oplossing. Door aan die vraag tegemoet te komen kunnen we sneller kunnen groeien en óók internationaal aan onze exposure kunnen werken, voordat we Maggy verder uitrollen.'
Maggy is een Nederlandse startup, in januari 2016 gelanceerd door ondernemers Michael Croll en Rutger Tijkotte. Lezers van Maggy hebben ongelimiteerd de beschikking over meer dan 40 Nederlandstalige tijdschriften, waaronder glossy’s als Cosmopolitan en Quote, maar ook Vrij Nederland, Delicious en Fabulous Mama. Maggy kreeg begin 2015 een innovatie-subsidie van 61.450 euro van het Stimuleringsfonds voor de Pers.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

