G+J Media hofleverancier bij nominaties Mercurs 2016

G+J Media hofleverancier bij nominaties Mercurs 2016
  • Media
  • 28 okt 2016 @ 14:13
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • ContentCrossmediaAwardsTijdschriften

Interessante ontwikkelingen bij de Mercurs. De Mercurs zijn tijdschriftprijzen en print staat onder druk dus moet in de Mercurs tot uitdrukking komen dat tijdschriften - of liever: magazines - crossmediaal zijn en dus net zo goed digitaal.

Je zou dan kunnen kiezen voor een campagne als Tijdschriften, meer dan papier alleen maar de Mercurs kiest anders en komt met een nieuwe prijs: Mercurs Mediamerk van het Jaar.

Als we de logica van het persbericht volgen dan is dit vanaf nu de belangrijkste Mercur en niet meer Tijdschrift van het Jaar - nu: Magazine van het Jaar.

Opmerkelijk: het woord tijdschrift - en zelfs het woord magazine - ontbreekt in de naam van de nieuwe prijs, alsof de organisatie probeert zo ver mogelijk weg te komen van het printproduct.

Genomineerd voor Mercur Mediamerk van het Jaar zijn Libelle, LINDA., VICE, Vogue en Quest - dat is twee keer Sanoma, twee keer G+J Media en 1 keer VICE, een volledig digitaal merk.

Kijken we naar Magazine van het Jaar dan zien we dat Sanoma niet is genomineerd. We moeten dat even nakijken maar wellicht een unicum - complotdenkers kunnen los.

Wel genomineerd zijn Glamour, VARAGids, Vogue, Volkskrant Magazine en Quest - dat is drie keer G+J Media. Daarmee is G+J Media de grote winnaar van de Mercus 2016 nominaties - G+T Media is genomineerd in nog 5 categoriën, waaronder twee keer voor Hoofdredacteur van het Jaar: Esther Goedegebuure (Jan) en Karin Swerink (Vogue).

Dat Sanoma afscheid heeft genomen van een flink deel van het tijdschriftenportfolio wordt weerspiegeld door twee nominaties voor New Skool Media.

De genomineerden
 

Mercur Mediamerk van het Jaar
 

  Libelle | Sanoma Media Netherlands

  LINDA. | Mood for Magazines

  VICE | VICE Media

  Vogue | G+J Media

  Quest | G+J Media

 

Mercur Magazine van het Jaar

  Glamour | G+J Media

  VARAGids | BNN-VARA

  Vogue | G+J Media

  Volkskrant Magazine | de Persgroep Nederland

  Quest  |  G+J Media

 

Aldipress Mercur Lancering van het Jaar

  Libelle TV | Sanoma Media Netherlands

  Saarmagazine | Snippet Media

  See All This | See All This International BV

  Vogue Living | G+J Media

  WOTH – Wonderful Things | WOTH Wonderful Things Magazine

 

Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar

  Esther Goedegebuure | JAN - G+J Media

  Leon Heuts | Filosofie Magazine - Veen Media

  Makkie Mulder | delicious. - New Skool Media

  Karin Swerink | Vogue - G+J Media

  Anne Marije de Vries Lentsch | Cosmopolitan - Hearst Netherlands

 

Mercur Merkinnovatie van het Jaar

  Glamour Beautylovers | Glamour - G+J Media

  LINDA.tv | LINDA. - Mood for Magazines

  VPRO KOOS | VPRO Gids - VPRO

  Vrouw.nl | Vrouw - TMG

 

Mercur Artdirection van het Jaar

  Glamour | G+J Media

  Nouveau | Sanoma Media Netherlands

  Oh-magazine | Saeb Media

  Volkskrant Magazine | de Persgroep Nederland

  Zin | New Skool Media

 

Mercur Reportage van het Jaar

  Cosmopolitan: Jong en opgebrand |  Hearst Netherlands

  Margriet: Gasthoofdredacteur Mark Rutte | Sanoma Media Netherlands

  Me-to-We: De opvoedpoli | Snippet Media

  National Geographic Magazine: Gewone mensen | G+J Media

  One World: Seks, spionnen & soldaten | Stichting NCDO

 

Mercur Marketingactie van het Jaar

  ELLE: ELLE Style Awards | Hearst Netherlands

  Harper’s Bazaar: Women of the Year | Hearst Netherlands

  L’HOMO: Lancering L’HOMO |  Mood for Magazines

  Kek Mama: Actie #ZonZeeStress | Sanoma Media Netherlands

  One World: Actie van gratis naar betaald | Stichting NCDO

 

Mercur BeLOFte van het Jaar

  Laura Ebbenhorst | Kek Mama- Sanoma Media Netherlands

  Kim Einder |  Kidsweek en 7Days - Uitgeverij Young & Connected

  Anneloes Nieuwenhuijse | LotteLust- LotteLust Magazine

  Margreet van Schaijck | Cosmopolitan - Hearst Netherlands

  Pieter Zwart | Voetbal International - WPG Media

 

De jury heeft besloten tot de uitreiking van de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines over te gaan. Vorig jaar nog een drama. De prijs ging toen naar Jildou van der Bijl. Terwijl iedereen stond te juichen en hoopte dat ze als per daverende verrassing alsnog plots op het podium zou verschijnen, zat Jildou thuis in haar pyjama voor de televisie - ze had geen idee. Zo ging een van de hoogtepunten uit haar carrière aan haar voorbij.

Volgende week worden de nominaties bekend van de Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar, die door het publiek en een vakjury worden geselecteerd.


Uitreiking 15 december: Ode aan de Makers

De winnaars van alle Mercur-categorieën worden donderdagavond 15 december bekend gemaakt tijdens de feestelijke uitreiking in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Kaarten zijn te bestellen via mercurs.nl.


Jury Mercurs 2016

Voorzitter van de jury is Franska Stuy hoofdredacteur franska.nl/media- & brand-building advisor. De jury bestaat verder uit: Perre van den Brink head of content/creative director VICE & managing director Tratlehner; Swan Lian Kwee art director Swan Design; Thijs Muller CEO Havas Media; Dolf Rogmans uitgever/hoofdredacteur Villamedia; Carolien Vader eigenaar Bladendokter.nl en Frank Volmer directeur Ster. Harriët Schrier directeur Magazine Media Associatie is jury-secretaris.

www.mercurs.nl

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken