Studenten maken verkiezingsprogramma voor VodafoneZiggo
- Media
- 17 jan 2017 @ 11:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentTelevisieproductiePolitiekTelevisie
- 17 jan 2017 @ 11:01
- Redactie Media
VodafoneZiggo geeft 30 studenten en net afgestudeerden de mogelijkheid om vanaf 1 februari een dagelijks, op de verkiezingen gericht tv-programma te maken. Het programma wordt gemaakt in de kelders van Nieuwspoort en uitgezonden op Ziggo-kanaal 13. Ook Omroep West zal aandacht aan het programma besteden. VodafoneZiggo wil studenten en jonge professionals de kans bieden om in concrete werksituaties ervaring op te doen.
Wat houdt jongeren nu echt bezig? Waar worden ze enthousiast van, of kunnen ze ’s nachts niet van slapen? Niemand kan dit beter vertellen dan de jongeren zelf. Daarom geeft VodafoneZiggo - in samenwerking met Omroep West en The Dutch Filmers Academy - ambitieuze jonge journalisten en tv-makers in opleiding de mogelijkheid om volledig onafhankelijk een politiek jongerenprogramma te maken.
Op deze manier ontdekken deze jongeren alle elementen die voorkomen bij het maken en uitzenden van dagelijkse tv-items; van het ontwikkelen van formats, het verzorgen van de regie, de belichting en het geluid tot het interviewen van beleidsmakers en politici. Hierbij worden zij ondersteund door twee ervaren eindredacteuren en deskundigen uit de televisiewereld.
'Bijzonder journalistiek experiment'
Voormalig parlementair verslaggever Jos Heymans treedt op als coach van de groep. 'Volgens mij maken de deelnemers aan dit project straks iets unieks en verfrissends op het gebied van de parlementaire journalistiek', zegt de vroegere RTL-man. 'Zij zijn nu een paar dagen bezig met het ontwikkelen van het format en de vaste items en de energie spat er vanaf. Ze komen met verrassende ideeën; we gaan zien of ze dat in de praktijk waar kunnen maken.'
'De enige voorwaarde die wij aan dit bijzondere televisie-experiment gesteld hebben is dat het door jongeren voor jongeren moest zijn', aldus Marieke Dekker, directeur External Affairs van VodafoneZiggo. 'Net zoals Jos ben ik onder de indruk van het enthousiasme en de creativiteit van de deelnemers. Zij moeten nog een enorme hoeveelheid werk verzetten voordat het programma live gaat en het zijn in feite allemaal stagiairs, maar ik ben ervan overtuigd dat het een succes wordt.'
Het politieke jongerenprogramma wordt vanaf 1 februari op werkdagen vanaf 17.30 uur uitgezonden op Ziggo Kanaal 13 en deels via Omroep West.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- studenten
- politiek
- verkiezingen
- Jos Heymans
- jongeren
- Vodafone
- verkiezingsprogramma
- Ziggo
- VodafoneZiggo
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers