Media Mansion haalt gay-magazine Attitude naar Nederland

  • Media
  • 13 feb 2017 @ 10:23
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TijdschriftuitgeversContentDoelgroepTijdschriften

Het internationale gay-magazine Attitude is vanaf 24 februari zeven keer per jaar in een Nederlandse versie verkrijgbaar. Attitude houdt de vinger aan de pols over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van entertainment, reizen, cultuur, style en politieke, maatschappelijke en sociale ontwikkelingen. Attitude Nederland wordt uitgegeven door Media Mansion uit Amsterdam, dat onder leiding van Edwin Reinerie meer titels voor de homodoelgroep uitbrengt.

De gedrukte oplage van Attitude is 25.000 exemplaren. Het blad verschijnt zeven keer per jaar en kost 3,95 euro. De lancering van Attitude wordt vergezeld door eigen social media kanalen; later in het voorjaar volgt een website. De doelgroep die de uitgever van het magazine op het oog heeft, is de ‘jonge gay’ in de leeftijd van 21-49 jaar. 

Edwin Reinerie, uitgever van Attitude Nederland: 'We richten ons op gay mannen die jong van geest zijn en infotainment en vermaak graag via een magazine tot zich laten komen. Attitude wordt het lieverdje van de gays. Ons publiek is namelijk een echte magazine-lezende groep. Tegen de digitrend in, lekker recalcitrant. En we bieden voldoende inhoud.'

Gay Pride-editie

Het magazine komt zeven keer per jaar uit. Het blad kent de bekende magazinepijlers zoals entertainment, reizen, cultuur, persoonlijke verzorging maar gaat ook de sociaal maatschappelijke ontwikkelingen en discussies niet uit de weg. In juli verschijnt een Gay Pride-editie van Attitude.

Attitude is voor de gay doelgroep al meer dan twintig jaar het beroemdste, populairste en meest gelezen magazine ter wereld. Het magazine verscheen in 1994 voor het eerst in de UK en is sindsdien het best verkochte magazine voor deze doelgroep. Attitude is van de VS tot en met Australië wereldwijd te koop in alle landen waar Engels wordt gesproken. Menig bekende hetero en homo sierden de cover van het tijdschrift, van Boy George op het allereerste nummer tot bekende wereldsterren als George Michael, Madonna, Lady Gaga, Kylie Minogue, Robbie Williams, Naomi Campbell en Daniel Radcliffe. De Britse prins William schreef vorig jaar geschiedenis door als eerste Britse royal ooit op de cover van het gay magazine te staan.  

Jett, Tofik, Tom en Tanja

Wat kunnen we precies verwachten van de Nederlandse Attitude? Onder meer een uitgebreide fotoshoot en interview met zanger en performer Jett Rebel, interviews met bekende mannen als Wouter Hamel die vertelt over zijn eerste keer in een gay bar. Daarnaast een bijdrage van oud-politicus Tofik Dibi, een interview met zwemmer én olympisch medaillewinnaar Tom Daley en een gesprek met COC-voorzitter Tanja Ineke over PVV stemmende gay mannen.

Attitude is vanaf 24 februari verkrijgbaar bij verschillende boeken en tijdschriftenwinkels in Nederland.

Media Mansion is de uitgever van Attitude Nederland, Winq en Gay.nl. Het bedrijf staat onder leiding van Edwin Reinerie, tevens hoofdredacteur van Winq, een magazine voor de gay doelgroep dat al 11 jaar bestaat en in 2014 werd genomineerd voor een Mercur. Met het toevoegen van de nieuwe titel aan het portfolio biedt Media MANsion toegang tot zijn unieke doelgroep van gays van Nederland.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken