Mercurs 2017: dit zijn alle 42 nominaties
- Media
- 10 nov 2017 @ 10:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - JournalistiekAwardsTijdschriftenTijdschriftuitgevers
- 10 nov 2017 @ 10:17
- Jeroen Mirck
Donald Duck, Happinez, Helden, Libelle en Quest zijn genomineerd voor de titel Magazinemerk van het Jaar (voorheen Tijdschrift van het Jaar). De vakjury onder leiding van Derk Haank heeft in totaal 42 nominaties toegekend voor de Mercurs 2017, de belangrijkste jaarprijzen van de 'magazine-mediabranche'. Deze 20e editie had een recordaantal van 160 inzendingen, verdeeld over negen categorieën.
Het grote aantal inzendingen voor de Mercurs 2017 gaf tezamen een goed beeld van de ontwikkelingen in het magazine-mediavak, aldus de jury. Die was over het niveau zeer te spreken, met daarbij een paar echte uitblinkers. Een nieuwe categorie - terug van weggeweest - is de Cover van het Jaar, goed voor vijf nominaties. Bovendien heeft de jury besloten om een Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines uit te reiken.
Op 14 december worden de winnaars van alle Mercurs (inclusief de Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar en de Jubileum Mercur, waarvoor het stemmen op 15 november start) bekendgemaakt in het DeLaMar Theater in Amsterdam.
De genomineerden zijn (in alfabetische volgorde):
MAGAZINEMERK VAN HET JAAR
- Donald Duck (Sanoma Media)
- Happinez (WPG Media)
- Helden Magazine (Helden Media)
- Libelle (Sanoma Media)
- Quest (G+J Media)
ALDIPRESS LANCERING VAN HET JAAR
- &C (&C Media/Medialane)
- Amayzine (PilotStudio)
- Bliksem Magazine (Colson)
- Franska.nl (PilotStudio)
- Quest Junior (G+J Media)
CORELIO PRINTING HOOFDREDACTEUR VAN HET JAAR
- Marieke ’t Hart (VROUW - TMG)
- Tom Kellerhuis (HP/De Tijd - Code II)
- Carlein Kieboom (vtwonen - Sanoma Media)
- Hilmar Mulder (Libelle - Sanoma Media)
- Irene Smit & Astrid van der Hulst (Flow - Sanoma Media)
POSTNL MARKETINGACTIE VAN HET JAAR
- Big birthday issue & Mario Testino (Vogue - G+J Media)
- Bladcadeau (Sanoma Media)
- Duckmomentjes (Donald Duck - Sanoma Media)
- Fitjourney JayJay Boske (Men's Health - Hearst Netherlands)
- Werfcampagne met Mart Visser-tas (Libelle - Sanoma Media)
BELOFTE VAN HET JAAR
- Emiel Brinkhuis (Winq - Media MANsion)
- Emmy Cleophas (ELLE - Hearst Netherlands)
- Kim Feenstra (Wendy - Wendy Multimedia)
ARTDIRECTION VAN HET JAAR
- Eej! Magazine (EEJ!)
- ELLE, ELLE Eten, ELLE Decoration (Hearst Netherlands)
- Franska.nl (PilotStudio)
- Hard Gras (Ambo Anthos)
- Wendy (Wendy Multimedia)
MERKINNOVATIE VAN HET JAAR
- Delicious.daily (Delicious - New Skool Media)
- Glamour Beauty TV (Glamour - G+J Media)
- Libelle TV: Over Eva (Libelle - Sanoma Media)
- Tina de Musical (Tina - Sanoma Media)
REPORTAGE VAN HET JAAR
- Anders is ook mooi (Harper's Bazaar - Hearst Netherlands)
- Dan ben ik maar een nazi (Elsevier Weekblad - One Business)
- Kruisvaarderskapitalisme (Quote - Hearst Netherlands)
- Mozaiek reportage (VROUW Glossy - TMG)
- Too young to die (VICE - VICE Media Benelux)
COVER VAN HET JAAR
- Donald Duck (Sanoma Media)
- Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands)
- LINDA (Mood for Magazines)
- Quote (Hearst Netherlands)
- Vogue (G+J Media)
De Mercurs-jury werd dit jaar voorgezeten door Derk Haank, CEO van Springer Nature en voorzitter van het NUV-bestuur. De andere zes juryleden zijn:
* Nathalie Peters (Head of digital transformation IPG Mediabrands / voorzitter IAB)
* Teun Gautier (Uitgever De Coöperatie)
* Irena Petric (Directeur Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM)
* Nicolette Hulsebos (Uitgever/hoofdredacteur FONK)
* Robert van den Ham (Managing Director Currus Media)
* Pieter Schol (artdirector/regisseur Nouvelle Media).
Vaste secretaris van de jury is Harriët Schrier (directeur MMA), die de juryprocedure bewaakt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- 2017
- Libelle
- vakjury
- tijdschrift
- Mercurs
- magazines
- jury
- Helden
- Donald Duck
- Quest
- Derk Haank
- Happinez
- shortlist
- MMA
- nominaties
- genomineerd
- Magazinemerk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

