Jubileumeditie L'HOMO over status homo-acceptatie

  • Media
  • 26 apr 2018 @ 08:29
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

De 10e editie van L’HOMO, met op de cover 10 homoprominenten, is op 25 april in Hotel Arena in Amsterdam door Linda de Mol en Iebele van der Meulen (hoofdredacteur L’HOMO.) onthuld.

L’HOMO., het jaarlijkse homotijdschrift van de makers van LINDA heeft als jubileumeditie een cover met daarop tien homoprominenten: Erwin Olaf, Boris Dittrich, Paul de Leeuw, Viktor Horsting, Rolf Snoeren, Hans Klok, Marc-Marie Huijbregts, Hans Kesting, Gerard Spong en Hans van Manen. In het magazine vertellen ze hoe het is om gay te zijn anno 2018. [fotocredits lancering: Kevin Verkruijssen]. 

Minder tolerant

Over het algemeen zeggen de covermodellen dat Nederland minder tolerant is geworden de laatste jaren. Vroeger was het vrijer. Hand in hand over straat lopen met je partner wekt agressie op en in gevestigde media worden homo’s soms nog afgerekend op hun seksualiteit in plaats van op hun daden. In Nederland kan een kind nog steeds niet twee vaders op de geboorteakte hebben. En niet elke politieke partij in ons land staat onbevooroordeeld tegenover homoseksualiteit. Daarnaast blijft homoseksualiteit een lastig onderwerp binnen sommige culturen.

[Foto cover: Marc de Groot]

Positieve manier

Iebele van der Meulen, hoofdredacteur L’HOMO. zegt hierover: ‘Tien jaar geleden brachten we de eerste L’HOMO. uit met Arie Boomsma op de cover. Met L’HOMO. proberen we ieder jaar weer op een uitdagende en positieve manier aandacht te krijgen voor homo-emancipatie, want er is nog steeds werk te verrichten op dit vlak. Daarom hebben we voor deze bijzondere tiende editie gekozen voor tien homomannen op de cover met wie we spreken over de stand van zaken van homo-acceptatie in Nederland. Er is al veel gebeurd, maar het kan echt nog beter.’

Kus

Recente cijfers ondersteunen dit. Hoewel 70% van de bevolking positief staat tegenover homo- en biseksualiteit blijkt ook uit onderzoek dat ongeveer een derde van de Nederlanders een kus van twee mannen aanstootgevend vindt en 51% van de openlijke LHB-jongeren in het afgelopen jaar gepest werd met hun identiteit (bron: Sociaal en Cultureelplanbureau, LHBT-monitor 2016).

In deze L’HOMO. onder andere cabaretier Marc-Marie Huijbregts die in gesprek gaat met acteur Thomas Cammaert, YouTube-ster Jeroen van Holland (18) die uit de kast komt middels een openhartig interview, vaders & zonen die allebei gay zijn vertellen hierover, zes jonge mannen die praten over hun HIV besmetting en film- en televisieregisseur Tim Oliehoek, hij siert één van de spraakmakende fotoseries.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken