Twitter en GfK gaan samenwerken

Twitter en GfK gaan samenwerken
  • Online
  • 27 jan 2014 @ 09:57
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Twitter en GfK introduceren ‘GfK Twitter TV Ratings’ in Duitsland, Oostenrijk en Nederland. Deze nieuwe dienst geeft inzichten in de frequentie en het bereik van Twitter-berichten in samenhang met tv-programma's en reclamecampagnes.

Via de Twitter TV Ratings kan GfK data leveren over de frequentie en het bereik van Twitter-berichten over specifieke tv-programma's. Deze nieuwe methode zal later dit jaar in Duitsland, Oostenrijk en Nederland worden geïntroduceerd en het zal tv-zenders in staat stellen inzicht te krijgen in het aanvullende publiek dat zij via social media bereiken.

Matthias Hartmann, ceo van GfK, in het persbericht: ‘We zijn erg blij met deze samenwerking met Twitter. We staan aan het begin van de digitale mediatransformatie en Twitter heeft zichzelf gepositioneerd als "Social Soundtrack" van live evenementen en van televisie. De interactie tussen diverse media is voor ons bijzonder interessant en samen met onze innovatieve nieuwe partner Twitter, geeft GfK inzicht in de cross-media effecten.’

Ali Rowghani, coo van Twitter, in het persbericht: ‘Twitter is voor miljoenen mensen in Duitsland, Oostenrijk en Nederland een echte partner geworden tijdens het tv-kijken. Het publiek vindt het prettig om tijdens het televisie kijken Twitter te gebruiken en actief deel te nemen aan live discussies over de programma's. Wij zijn erg blij dat GfK zijn ervaring op het gebied van het meten van kijk- en luistercijfers nu ook inzet om het bereik van social media te meten. Dit maakt het mogelijk om tv-zenders inzicht te geven in het bereik via social media tijdens tv-kijken.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken