Shazam en Semilo slaan handen ineen
- Online
- 17 apr 2014 @ 13:27
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingMediabureauApps
- 17 apr 2014 @ 13:27
- Redactie Online
Per april heeft mediabedrijf Shazam de exploitatie van de in-app advertising voor de Nederlandse markt bij digital media exploitant Semilo ondergebracht. Semilo breidt hiermee het onlangs gelanceerde internationale mobile-advertising label Mobvious uit met een nieuwe titel. Mobvious werkt ook in Italië voor Shazam.
De applicatie, beschikbaar voor verschillende platformen, heeft in ons land ruim zeven miljoen actieve gebruikers die elke maand meer dan tien miljoen nummers ´taggen´. Met het ‘tag-moment’ wacht de gebruiker tot het moment dat zijn/haar liedje is herkend, dit is één van de posities voor adverteerders.
Attentiewaarde
Adverteerders kunnen hun reclame-uiting getarget inzetten op bepaalde muziekgenres, artiesten of een specifiek nummer. ‘Als de muziek en de uiting daarbij op elkaar aansluiten stijgt de attentiewaarde, wordt de uiting beter herkend en stijgt de aankoopintentie’, aldus Jip van Riet, Marketing & Communicatie Manager bij Semilo.
Shazam Always On
Een functionaliteit in de app is Shazam Always On. Shazam luistert dan ook naar geluiden uit de omgeving wanneer de app niet actief is op de voorgrond. Op deze manier tagt Shazam tv-programma’s, films, commercials en muziek terwijl de telefoon in de broekzak zit. Later kan alles teruggeluisterd worden. Shazam staat met deze ontwikkeling volgens de FastCompany in de top-20 ‘Meest innovatieve bedrijven van 2014’.
Over Mobvious
Met de toevoeging van nieuwe titels in Nederland hebben adverteerders hier één loket waarbij mobiele titels als Shazam, Weerplaza, Scoupy en AutoScout24 ingezet kunnen worden. De inventory van Shazam wordt door Mobvious ook ontsloten voor programmatic inkopers.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing