Meeste online advertenties zijn niet zichtbaar

  • Online
  • 5 dec 2014 @ 11:07
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Meer dan de helft van online advertenties is niet zichtbaar voor consumenten. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Google. Dat meldt de website businessinsider.com.

Maar liefst 56,1 procent van alle advertenties op het Google display platform worden nooit gezien. Daarvoor zijn allerlei reden. Zo staan veel advertenties onder ‘de vouw’ . De verticaal geplaatste advertenties worden meestal wel goed bekeken.

De huidige Google-studie kijkt overigens alleen naar statische advertenties in het Google Display Network. Later worden ook video en mobiel meegenomen. Zie hier het volledige bericht.
 


Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken