App die papieren kassabon overbodig maakt

  • Online
  • 15 jan 2015 @ 12:20
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Apps

De start up Tomirrow lanceert een gratis app waarmee losse kassabonnen van retailers verleden tijd zijn. Consumenten kunnen met deze app kassabonnen bewaren, zicht houden op hun aankopen, artikelen eenvoudiger ruilen en de garantieperiode bewaken. De eerste retailer die de app introduceert voor zijn klanten is winkelketen Kijkshop, die deze week is gestart met een pilot in een aantal filialen. De intentie is om dit in 2015 uit te rollen naar alle vestigingen.

Het systeem heeft dezelfde juridische eigenschappen als een geprinte bon en biedt retailers daarnaast de mogelijkheid aanvullende en gedetailleerde informatie naar hun klanten te sturen, zoals informatie rondom terugroepacties, gepersonaliseerde aanbiedingen en handleidingen. Ook kunnen klantloyaliteitsprogramma’s gekoppeld worden. ‘Met de digitalisering van de samenleving kon een dergelijke app niet uitblijven’, zo stelt medeoprichter Bernard van der Vloed.

Gemak
Ondernemers Bernard van der Vloed en Brian Makenbach richten zich met de dienst vooral op het gemak voor de consument. ‘Bij de kassa van deelnemende winkels wordt een barcode gescand, waarna de kassabon gedigitaliseerd opgeslagen wordt’, aldus Van der Vloed. Overvolle portemonnees zijn hiermee verleden tijd. ‘Er is geen gemakkelijkere manier dan dit om orde te houden in al je aankoopbewijzen. Denk alleen al aan het gemak bij declaraties, het ruilen van producten of wanneer je je wilt beroepen op de garantieperiode. De app biedt daarnaast de mogelijkheid om zowel online als offline aankopen inzichtelijk te maken en indien gewenst kunnen consumenten bij de registratie anoniem blijven. Ook ontvangen ze niet continue allerlei pushberichten, maar alleen bij belangrijke informatie als een terugroepactie. Gemak en extra service staat voorop. Denk bijvoorbeeld ook aan het beschikbaar stellen van extra informatie als handleidingen.’

Retailers
Met Tomirrow kunnen retailers betere service verlenen naar hun klanten. Dat is ook de voornaamste reden van Kijkshop om deze week in aantal filialen te starten met de samenwerking van Tomirrow. ‘De app biedt de klant een daadwerkelijke service, die verder gaat dan alleen commerciële redenen’, zegt Robin Tichler, COO van Kijkshop. ‘Klanten kunnen de garantie op producten beter beheren en gemakkelijker ruilen. Dat is voor ons echt van toegevoegde waarde. Het helpt de loyaliteit tussen retailer en consument te versterken.’

Voor de toekomst zien de initiatiefnemers van Tomirrow veel mogelijkheden voor omnichannel-toepassingen. ‘Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om via Tomirrow direct door te kunnen klikken naar andere relevante producten, producten te registreren, of om je aankoop meteen te verzekeren’, aldus Makenbach. Ook Kijkshop ziet mogelijkheden om op termijn meer te integreren met de app. Tichler: ‘Voor ons is dat ons digitale spaarprogramma, net als een mobiele betaaloplossing’.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken