‘Data is niet het nieuwe zwarte goud voor retailers’

  • Online
  • 21 jan 2016 @ 11:59
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • E-commerce

‘Data Driven Commerce is een congres waar men meer te weten komt over de commerciële waarde van data en het toenemende belang hiervan voor organisaties’, zegt dagvoorzitterJohan Keurentjes van De Nieuwe Zaak in de aanloop naar de eerste editie van het event op donderdag 18 februari in DeFabrique in Utrecht. Wij stelden hem vier vragen over Data Driven Commerce.

1. Waarom heeft De Nieuwe Zaak besloten dit nieuwe evenement te gaan organiseren samen met BBP Media?

We sturen sinds de oprichting van De Nieuwe Zaak al sterk op basis van data en zien dus in de praktijk hoeveel commerciële waarde data bevat. Tegelijkertijd zien we in de praktijk nog veel organisaties worstelen met de grote diversiteit aan databronnen. We willen onze kennis en ervaring graag delen en vinden het leuk om samen met andere gepassioneerde en gerenommeerde sprekers over ons vak te praten.

 

2. Voor wie is het evenement interessant?

Het commercieel inzetten van data vereist betrokkenheid vanuit strategie, business development, IT en marketing. Het evenement is bedoeld voor mensen die vanuit deze disciplines betrokken zijn bij data projecten of het idee hebben dat ook hun organisatie meer waarde uit de al beschikbare data kan halen. Gezien de impact van data driven commerce op de gehele organisatie is het evenement ook zeer geschikt voor het C-level binnen een organisatie.

 

3. Wat kunnen bezoekers verwachten?

Het evenement is zo ingestoken dat er de hele dag voor zowel business-, IT- als marketing managers inspirerende, innovatieve en praktijkgerichte sessies zijn. Hierdoor is iedereen in staat om het kennisniveau op zijn eigen specialisatie te verhogen en om zich ook breder te ontwikkelen door een sessie vanuit de andere betrokken disciplines te volgen.

 

4. Waarom zou men Data Driven Commerce moeten bezoeken?

Data wordt beschouwd als het nieuwe zwarte goud, maar zo eenvoudig is het niet. Data is alleen heel waardevol als je in staat bent om deze te transformeren naar diepgaande inzichten in business- en marketing vraagstukken. Vervolgens moeten deze inzichten vertaald worden naar concrete acties waarmee business, IT en Marketing meerwaarde kunnen creëren voor zowel hun klanten als hun eigen organisatie. Bezoekers nemen een schat aan kennis en ervaring mee naar huis en leren hoe ze met behulp van data ook hun eigen organisatie beter kunnen laten presteren.

 

WAT Data Driven Commerce

WANNEER donderdag 18 februari

WAAR DeFabrique, Utrecht

HOE DUUR Abonnees MarketingTribune € 195,-

INSCHRIJVEN www.datadriven-commerce.nl


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken