Reaal lanceert nieuwe app: brengt verzekeringszaken dichtbij

  • Online
  • 10 feb 2016 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Apps

Reaal lanceert een nieuwe app waarmee nieuwe klanten een verzekering kunnen afsluiten, beschikken over de juiste noodnummers en vragen kunnen stellen aan de klantenservice. Daarop komt volgens de verzekeraar meteen een antwoord. Gebruikers van de App verdienen verder punten door hun ervaringen met producten of de app te delen via hun sociale netwerken, of door een verzekering af te sluiten. Maar ook via de fun feature ‘surprise’ waarmee klanten door te schudden met je telefoon 'verrast worden met een beloning'.

De app, genaamd ‘Reaal Dichtbij’, biedt klanten een overzicht van hun lopende polissen. Ook kunnen ze snel een premie berekenen van een doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of rechtsbijstandverzekering én deze meteen afsluiten. Komt de klant er niet uit, dan kan hij direct bellen, Whatsappen of tweeten met de klantenservice.

Noodnummers en tips
Met de Dichtbij-app hebben klanten op basis van hun locatiegegevens een actueel overzicht van de noodnummers in binnen- en buitenland. Ook biedt de app informatie over wat te doen in noodsituaties zoals autopech of gezondheidsproblemen in het buitenland.

Samenwerking
Met deze lancering zet Reaal een nieuwe stap in de wereld van het mobiele verzekeren. De app is het startpunt voor verdere digitalisering waarmee Reaal inspeelt op de wensen van klanten. De Reaal app is gerealiseerd in samenwerking met het moederbedrijf van VIVAT, de Anbang  Group. Bart Janknegt, directeur Marketing en Distributie: ‘Dankzij de technologische kennis van Anbang en onze kennis van de Nederlandse markt hebben we in zeer korte tijd een mooie en handige app gebouwd. Wij willen de app inzetten in al onze distributiekanalen. Onze volgende stap is het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zoals schade melden, het aanbieden van meer verzekeringsproducten en het toevoegen van contactgegevens van de financieel adviseur.’

Op basis van de ervaringen van klanten en adviseurs wordt de app doorontwikkeld. De app is op dit moment alleen beschikbaar voor iOs. Reaal verwacht eind april de uitrol voor Android. Klanten en niet-klanten kunnen ‘Reaal Dichtbij’ gratis downloaden in de App Store. 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken