'Nieuwe Rembrandt' gemaakt op basis van data
- Online
- 6 apr 2016 @ 12:15
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Digital design
- 6 apr 2016 @ 12:15
- Redactie Online
In Amsterdam is deze week een 'nieuwe Rembrandt' onthuld, genaamd The Next Rembrandt. Het schilderij lijkt in eerste instantie van de meester zelf, maar in werkelijkheid gaat het om een 3D-geprint kunstwerk. Voor de print zijn data gebruikt van Rembrandt.
Het model van de 3D-print is gemaakt met behulp van algoritmes en gezichtsherkenningen. Het schilderij bestaat uit 148 miljoen pixels, die bij elkaar zijn gebracht aan de hand van 168.263 schilderijonderdelen uit alle 346 schilderijen van Rembrandt.
Een team van datawetenschappers, ontwikkelaars, technici en Rembrandt-experts is achttien maanden bezig geweest om de 'nieuwe Rembrandt' te creëren. Het resultaat is een portret van een man met een witte kraag en een hoed, geheel in de stijl van Rembrandt van Rijn.
Samenwerking
Het project is een samenwerking tussen ING, reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam, Microsoft en adviseurs van de Technische Universiteit Delft, Het Mauritshuis en Museum Het Rembrandthuis.
The Next Rembrandt hangt voorlopig in een galerie. Waar het werk uiteindelijk tentoongesteld wordt, is nog niet bekend.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- The Next Rembrandt
- schilderij
- Nieuwe Rembrandt
- Mauritshuis
- digital design
- Microsoft
- samenwerking
- Technische Universiteit Delft
- Het Rembrandthuis
- ING
- J. Walter Thompson Amsterdam
- 3D-print
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- OBA lanceert nieuw digitaal huis voor Amsterdammers
- Humor en gedragspsychologie tegen cybercrime
- Adobe lanceert tool voor merkzichtbaarheid in AI-zoekverkeer
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora
- Thuiswinkel.org lanceert campagne voor veilig online shoppen
- Prime Video lanceert The Moderators met Qucee en Yordi
Laatste Nieuws
- Prime Video lanceert The Moderators... 22-10-2025
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
- OBA lanceert nieuw digitaal huis... 17-10-2025
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
- Adobe lanceert tool voor... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

