Transavia introduceert Snapchat

  • Online
  • 26 jul 2016 @ 16:15
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieSocial media

Transavia breidt deze week zijn social media portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de airline live beelden van achter de schermen met zijn volgers onder de naam ‘TransaviaSnap’. De content op Snapchat wordt direct geplaatst door cabinepersoneel en piloten zelf. Elke week neemt een andere werknemer het kanaal over. Het eigen personeel wordt dus nadrukkelijk ingezet binnen zijn marketingmix.

De prijsvechter introduceert Snapchat als een van de eerste Europese airlines. Dit is naar eigen zeggen in lijn met de ambitie van Transavia om de meest digitale en toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa te worden, waarbij transparantie een belangrijke rol speelt. 

‘We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de relatie met onze klanten verder te versterken’, aldus Paul de Raad, hoofd Marketing & eCommerce van Transavia. ‘Snapchat maakt het mogelijk om onze klanten direct Transavia te laten ervaren door de ogen van onze vliegende collega’s. Naast de introductie van WhatsApp en onze recente samenwerking met TripAdvisor is dit een interessante toevoeging aan ons social media portfolio’.

Transavia is actief op Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram en LinkedIn. De toevoeging van Snapchat belooft waardevol te zijn gezien de groeiende populariteit van dit sociale medium. Het dagelijks gebruik van Snapchat in Nederland groeide in 2016 met 69 procent ten opzichte van 2015.

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken