Instagram steelt Snapchatconcept

  • Online
  • 3 aug 2016 @ 13:49
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

Instagram Stories is de nieuwe functie binnen het sociale netwerk. Het is een kopie van Snapchat, ofwel video’s en foto’s die binnen 24 uur verdwijnen. Baas Mark Zuckerberg toont zich hiermee weinig creatief.

De stories maken geen deel uit van de reguliere tijdlijn van Instragram. Bij de bekendmaking op de website van Instagram wordt met geen woord gerept  over Snapchat. Maar in een reactie op tegen TechCrunch zegt Kevin Systrom: ‘Dit gaat niet over wie wat heeft uitgevonden. Dit gaat over een formaat waar je je eigen draai aan geeft. Facebook ontwikkelde de tijdlijn, en LinkedIn deed dat ook.’

Instagram verdient in eerste instantie geen geld met Stories. Snapchat zet al wel advertenties in de tijdlijn van zijn eigen Stories. In tegenstelling tot Instragram lanceerde Snapchat wel een eigen vernieuwing deze week met Geostickers. Dit zijn plaatjes die je alleen kunt gebruiken als je op een bepaalde locatie bent.  

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken