Bezorger Domino's Pizza realtime te volgen
- Online
- 21 dec 2016 @ 11:18
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 21 dec 2016 @ 11:18
- Redactie Online
Als eerste nationaal opererende Quick Service Restaurant keten begint Domino’s met de uitrol van GPS-Tracking van pizza bezorgingen. Na de lancering van PizzaTracker in 2013, krijgen klanten via d website vanaf nu real-time inzicht in de bezorging van winkel tot aan de bezorglocatie en de tijd van bezorging. Via de tracker die Domino's nu nog gebruikt zie je wel de fase van het bezorgproces (wordt gemaakt, in de oven, onderweg), maar niet hoe laat de pizza precies wordt bezorgd. Nieuw is ook dat klanten vanaf februari precies kunnen zien waar de bezorger is.
In de loop van de tijd zullen alle voertuigen van Domino’s, zowel scooters, auto´s als elektrische fietsen, uitgerust worden met GPS technologie. Elke bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor zowel de klant, als voor de manager van de winkel. Klanten die via de wesbsite bestellen, zullen vervolgens automatisch de bezorging kunnen volgen via een kaart op de Pizza Tracker pagina. Klanten in Hoogeveen, Soest, Empel, Hoofddorp en Gorinchem kunnen als eerst deze nieuwe dienst ervaren.
Met GPS Tracker krijgen klanten van Domino’s nog meer inzicht wanneer de verse en handgemaakte pizza precies geleverd wordt. De grootste winst zit vooral in verbeterde analyse voor managers van winkels. Het totale systeem geeft de manager van de winkel inzicht in de route en controle over de afgesproken procedures. ‘Bezorgingen zullen veiliger, efficiënter en daardoor ook sneller bij de klant zijn, zonder dat daarvoor verkeersregels overtreden zullen worden. Aan de hand van uitgebreide rapportages van de GPS technologie, kan een manager in een Domino’s winkel nog beter samen met de bezorgers de service verbeteren’, zo stelt CEO van Domino’s Nederland en België Andre ten Wolde.
Nationale uitrol in februari 2017
Vanaf vandaag begint de nationale uitrol met een beta-versie in 5 winkels, met als doel om voor eind februari 2017 alle ruim 200 winkels in Nederland uit te rusten met deze technologie. Vervolgens zullen er additionele diensten worden aangeboden die gebruik maken van deze technologie, zoals Domino’s Express. Met deze nieuwe service kunnen klanten voor 1,95 euro extra gegarandeerd een pizza laten bezorgen onder de 20 minuten.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- Duits Verkeersbureau zet AI-influencer in om toeristen te lokken
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing