Coolblue breidt bezorgdienst uit

Coolblue breidt bezorgdienst uit
  • Online
  • 5 okt 2017 @ 12:21
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Coolblue wil 1.000 extra bezorgers aannemen. Zo wil de online retailer nog meer witgoedleveringen zelf in handen nemen. Vorig jaar werd CoolblueBezorgt gelanceerd. Met deze gratis bezorgservice kreeg de online retailer meer grip op de last mile delivery van zijn grote pakketten.

Op dit moment levert Coolblue al het grootste deel van deze bestellingen zelf en rijden er een kleine 100 blauwe busjes rond. Met een NPS (Net Promotor Score) van 75 haalt de service zelfs de hoogste klanttevredenheidscore van alle afdelingen binnen Coolblue.

Om nog meer klanten te ‘verwonderen’, start vandaag een campagne om 1.000 extra bezorgers te vinden. Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue, licht toe: ‘Blije bezorgers zorgen voor blije klanten. Daarom bieden wij bezorgers een vast salaris, een ongekend leuke werksfeer, een baan dichtbij huis en regelmatige confettidouches. In ruil zorgen onze nieuwe collega’s voor kracht en een glimlach bij onze klanten.'

Coolblue zoekt bezorgers voor de regionale witgoeddepots in Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Amsterdam, Groningen en Apeldoorn.

Klanten verwonderen
CoolblueBezorgt groeit hard; dit jaar kwamen er al 250 bezorgbanen bij. Maar dit is niet snel genoeg want het aantal bestellingen van grote pakketten groeit nog veel harder. Het gaat hierbij om wasmachines, drogers en koelkasten, maar ook bijvoorbeeld grote tv’s of inbouwapparatuur.

'Bij het afleveren van deze grote producten kom je bij klanten over de vloer en dit is heel persoonlijk. Dit geeft ons ook de kans om iets extra’s te doen en onze klanten op die manier écht te verwonderen', zo besluit Pieter Zwart.



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken