Biografie Antonie van Schendel is Managing Director van Crowd, onderdeel van de Make Some Noise Group. Hij schrijft over de invloed van technologie op de sport-industrie. Zijn bedrijf Crowd ontwikkelt digitale producten, diensten en toepassingen voor organisaties die actief zijn in sport.
Antonie van Schendel
[column] The name of the game
Het Jumbo-Visma schaats- én wielrenteam gaan scheiden. Dat is het logische gevolg van de zoektocht naar één of meerdere nieuwe hoofdsponsors nu Jumbo heeft aangekondigd een stap terug te doen. De wielrenners zoeken een groot internationaal merk, er gaan geruchten dat Amazon de nieuwe hoofdsponsor wordt.
[column] Gaat sportsponsoring ook het verschil maken voor Odido?
Odido is de nieuwe naam van T-Mobile en Tele2. De komende periode zal de marketingmachine op volle toeren draaien om de bekendheid en reputatie te laden. Sportsponsoring is hiervoor bij uitstek geschikt, zie Vodafone en Ziggo. Kiest Odido voor een soortgelijke strategie?
[column] De Oranje sportzomer ontbeert drama
Ondanks alle oranje sportsuccessen lijkt er dit seizoen nog geen sprake te zijn van enige Oranjekoorts in ons land. Het wachten is volgens columnist Antonie van Schendel op een “wissel van Dick”. Want sport is het ultieme gespreksonderwerp voor bij de koffieautomaat, maar dan moet er wel iets zijn waar we met elkaar over kunnen praten
[column] Waarom 2022 hét jaar van het vrouwenvoetbal wordt
Op 30 maart spelen Barcelona en Real Madrid de returnwedstrijd van de Uefa Champions League kwartfinale in een uitverkocht Nou Camp stadion. Maar liefst 85.000 tickets zijn verkocht voor deze Spaanse voetbalkraker. Let wel, het betreft de vrouwenteams van Barcelona en Real Madrid.
[column] Logo's plakken is dood, lang leve logo's plakken
Toen Heineken in 2016 een wereldwijd F1 partnership aankondigde, deed dat de nodige stof opwaaien. Niet alleen door de opmerkelijke combinatie van motorsport en alcohol, maar ook door de vraag waarom een merk met de bekendheid en statuur van Heineken investeerde in ‘platte’ merkzichtbaarheid.
[column] De groei van sponsoring als B2B2C marketinginstrument
Het was de gedroomde terugkeer van Cristiano Ronaldo bij Manchester United. Terug in het iconische rode United shirt, maar met op de borst wel een nieuwe sponsor, Teamviewer. Dit is een voor het grote publiek nog onbekend Duits softwarebedrijf. De sponsoring van Manchester United moet hier verandering in brengen.
[column] Sportmarketing in de 1,5m maatschappij
Hoe gaat sportmarketing eruit zien na de coronatijd? Antonie van Schendel benoemt drie mogelijke trends.
[column] Zorgverzekeraars: omarm de sportindustrie
De laatste maanden van 2019 werden de media traditiegetrouw overspoeld met marketingactiviteiten van zorgverzekeraars. De jaarwisseling is hét moment om over te stappen. Toch zagen we dit jaar een trendbreuk in de manier waarop de zorgverzekeraars zich presenteerden.
[column] Internetbedrijven hebben sponsoring hard nodig
Jarenlang lieten de ‘pure digital players’ het middel sponsoring links liggen. Het was een complex en ingewikkeld marketingkanaal voor bedrijven gebouwd op data en digitale clicks. Maar het tij keert.
[column] Thuis sporten, een digitale groeimarkt
Nu de temperatuur daalt en de dagen korter worden, hebben veel sporters minder motivatie om buiten te gaan sporten. Maar door nieuwe technologieën neemt de mogelijkheid om in je eigen huis te sporten toe. Dit biedt kansen voor de sportbranche. Thuis sporten is een groeimarkt, niet als vervanging maar juist als extra alternatief voor activiteiten buitenshuis.
[column] Technologie versnelt strijd om ongebonden sporter
Consumenten willen meer en meer zelf bepalen waar, wanneer en hoe ze sporten. De toename van apps en online platforms in de sportmarkt is dan ook geen toeval. De strijd om de ongebonden sporter is in volle gang, met technologie als belangrijkste wapen.
- AlgemeenNieuws I n het wiel van Dorkas KoenenNieuws SAN ACCENTEN 2023: ABC voor Hema,...Nieuws David Beckham werkt samen met...Nieuws Praxis en Jantje Beton slaan handen...Nieuws Nienke Plas nieuwe ambassadeur...Nieuws Martin Garrix nieuwe ambassadeur...
- B2BNieuws Salesforce Connections 2024: AI,...Nieuws Brandreview Validators: Strategisch...Nieuws Tambr en Total Design over de nieuwe...Nieuws BvA verwelkomt Hornbach als 150e lidNieuws MediaTest en Mediahuis presenteren...Nieuws Toyota: 'Hoe je in een markt met...
- BureausNieuws Nieuwe wervingscampagne Antoni van...Nieuws De marketingtransfers van week 22,...Nieuws Aigency Amsterdam wint SAN New Kids...Nieuws VluchtelingenWerk start...Nieuws [interview] Endeavour: 'Tot ziens...Nieuws Why Not Soda introduceert het nieuwe...
- ContentmarketingNieuws Etos start bewustwordingscampagne...Weblog [column] Kluun: Promotie ontlezing...Nieuws ANWB kiest MPG Nieuws ICI Paris XL Benelux start...Nieuws Plastic Soup Foundation lanceert...Nieuws Wervingscampagne zet in op mooie...
- DesignWeblog Column Wees zuinig op je logo!Nieuws Nieuwe merkidentiteit SANWeblog [column] Ideation met AI; hoe heurt...Nieuws Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe...Nieuws I Love Illustration Gallery start...Nieuws Wehkamp lanceert naast nieuwe...
- Food en RetailNieuws G-Star Raw presenteert Homegrown DenimNieuws ‘Engelbewaarder’ Marco Schuitmaker...Nieuws HelloFresh en Efteling maken koken...Nieuws Onderzoek Adyen 1 op de drie...Nieuws Jumbo-ceo Ton van Veen werkt nieuwe...Nieuws Klepper en Klepper introduceert drop...
- MediaNieuws Online platform Rumag faillietNieuws Mediaplus neemt Britse Total Media...Nieuws [RMD24] BvA presenteert...Nieuws [RMD24] Retailmedia-partijen willen...Weblog Top 5-TikTok-trends: kaas, ciao...Nieuws Uitbreiding voor MHX
- Online MarketingNieuws Veiling Nederlandse landelijke...Nieuws [branded content] Online marketing...Nieuws ACM beboet maker Fortnite voor...Nieuws TikTok labelt door AI gemaakte contentNieuws Apple biedt excuses aan voor...Nieuws Reid Hoffman laat zich door AI-twin...
- SponsoringNieuws Koeman met ING op zoek naar OranjeDNANieuws Feyenoord neemt afscheid van...Nieuws Brabantia en WeForest werken 10 jaar...Nieuws Giovanni van Bronckhorst gezicht van...Nieuws Azerion Vrouwen Eredivisie:...Nieuws Frans Hals, geknipt en geschoren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Koeman met ING op zoek naar OranjeDNA21-05-2024
- Feyenoord neemt afscheid van... 19-05-2024
- Brabantia en WeForest werken 10 jaar... 14-05-2024
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »