Apple biedt excuses aan voor commercial, trekt campagne in

Apple biedt excuses aan voor commercial, trekt campagne in
  • Online
  • 10 mei 2024 @ 07:28
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Techbedrijf Apple heeft excuses aangeboden voor een commercial voor de nieuwe iPad Pro. In de commercial werden muziekinstrumenten en kunstwerken verpletterd. Apple heeft commercial en bijbehorende campagne ingetrokken.

Dat meldt de Amerikaanse website Ad Age. Na de kritiek op de commercial die in eerste instantie alleen op social media te zien was, heeft de techgigant geen plannen meer om de commercial op tv te vertonen. De spot, intern gemaakt en gelanceerd  op 7 mei, was bedoeld als metafoor om laten zien hoeveel creatief potentieel er volgens Apple in de nieuw editie van hun tablet zit.

Veel kijkers zagen een andere metafoor: een grimmige weergave van technologie die de menselijke creativiteit verplettert - iets waar de creatieve industrie zich al zorgen over maakt met de opkomst van AI. In een verklaring verkregen aan Ad Age, bood Apple zijn excuses aan voor de "Crush" -spot en zei dat het niet de bedoeling was om hun creatieve publiek voor het hoofd te stoten.

‘Creativiteit zit in ons DNA bij Apple, en het is ongelooflijk belangrijk voor ons om producten te ontwerpen die creatievelingen over de hele wereld helpen’, aldus Tor Myhren, de VP marketingcommunicatie van het bedrijf. ‘Ons doel is altijd om de talloze manieren te vieren waarop gebruikers zich uiten en hun ideeën tot leven brengen met iPad. We hebben de plank misgeslagen met deze video, en dat spijt ons.’

Bron: Ad Age.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken