Sponsorlessen van Van Lanschot en Van Gogh
- Sponsoring
- 31 aug 2017 @ 16:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipKunst & CultuurSponsorRing
- 31 aug 2017 @ 16:20
- Jeroen Mirck
De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig repareren. Succes én fouten stonden centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de zesdelige serie Sponsorlessen. Vandaag deel 5: de samenwerking tussen Van Lanschot Bankiers en het Van Gogh Museum.
Bij de jaarlijkse sponsorprijzen won Van Lanschot eind vorig jaar een SponsorRing in de categorie Kunst en Cultuur met de case over het Van Gogh Museum. De jury roemde vooral de activatie ‘die consistent, stijlvol en verfrissend is’ en sprak de hoop uit dat Van Lanschot een relatie voor de lange termijn aangaat met het museum.
‘Het sponsorship is een groeibriljant. De resultaten zijn prima, maar er zit meer in het vat. Hier en daar mag het ook wel wat gedurfder. Wij zien vooral mogelijkheden om met dit partnership de jongeren aan te spreken. Een corporate sponsorship, mede voor de herpositionering en branding, vereist een lange termijn relatie.’
Brabantse banden
Wat de case van Van Lanschot Bankiers leerde, is dat het interpersoonlijke contact vaak extra lading krijgt door gezamenlijke wortels. Schilder Vincent van Gogh was een Brabander, net als zijn achterneef Willem, die het Van Gogh Museum adviseert. En laat nou ook Van Lanschot een Brabants bedrijf zijn. Dit voorzie je niet in je sponsorplan, maar het draagt wel bij aan de samenwerking tussen sponsor en gesponsorde.
De Heineken Experience in Amsterdam was eind juni de thuisbasis voor een fraai gezelschap SponsorRing-winnaars dat zichzelf aan een gezelschap vakgenoten presenteerde. De opdracht was helder: vertel niet alleen je bekroonde succesverhaal, maar laat ook zien wat er toch nog beter had gekund. De SponsorRingen krijgen eind dit jaar trouwens een nieuwe prijscategorie, Lang Lopende Sponsorships, voor cases met een langere adem van minstens vijf jaar.
Lees ook:
- Wat kunnen we van Amsterdam City Swim leren?
- Slimme sponsorlessen van Samsung in Rio
- The Voice Kids: groot succes, maar altijd met risico's
- Sponsorlessen van Boskalis over Plastic Soup
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management