Creative agency The Family ontwikkelt nieuwe campagne voor G-Star Raw
- Sponsoring
- 17 feb 2020 @ 09:12
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 17 feb 2020 @ 09:12
- Nanny Kuilboer
Sinds het begin van het voetbalseizoen is G-Star Raw official partner van Borrusia Dortmund. Duitsland is de belangrijkste regio voor het Nederlandse jeansmerk. De nieuwe campagne ‘The best job ever’ van het Amsterdamse creative agency The Family in samenwerking met G-Star Raw en Borrusia Dortmund is live.
Voetbaltafel
Om het partnership af te trappen werd eerder al een personalised G-Star Raw/BVB-voetbaltafel afgeleverd op het trainingscomplex van BVB. Spelers deelden op social media foto’s van de voetbaltafel en van hun ‘eigen’ 3D-geprinte poppetje.
Abri
Aan het begin van het seizoen werden honderden posters door de spelers van BVB van een handtekening voorzien. Deze persoonlijk gesigneerde abri’s, waarop de spelers stonden afgebeeld in G-Star Raw, werden zo opgehangen dat ze eenvoudig gestolen konden worden. De content die dit opleverde werd gedeeld door fans van de voetbalclub.
Down to earth
Gwenda van Vliet (CMO G-Star Raw): ‘G-Star Raw en BVB zijn een sterke match. Allebei succesvol, gedreven en down to earth. Al vanaf het allereerste begin was BVB super-enthousiast over de ideeën. Heel anders dan ze gewend zijn, fris en helemaal in het karakter van de club. Dat maakt dat dit een samenwerking is waar we heel trots op zijn, met de grootste voetbalclub van Duitsland, onze belangrijkste regio.’
The best job ever
De nieuwste campagne The Best Job Ever draait weer om de fans van Borussia. Fans die niet naar een wedstrijd kunnen omdat ze moeten klussen voor hun baas. Zonder dat ze het wisten, werden ze ingehuurd voor the best job ever: het supporten van BVB. En dit terwijl ze werden doorbetaald en een nieuwe G-Star Raw-outfit kregen. Ed van Bennekom, creative director The Family: ‘De mensen van BVB zijn ontzettend enthousiast, leuk, no-nonsens en open. BVB is een club met een geweldige historie en een mooi verhaal, dus we zijn blij dat we meer voor ze mogen doen!’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Koeman met ING op zoek naar OranjeDNA21-05-2024
- Feyenoord neemt afscheid van... 19-05-2024
- Brabantia en WeForest werken 10 jaar... 14-05-2024
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing