Roel Welsing van Triodos Marketeer of the Year 2013
- Algemeen
- 30 mei 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Marketing
- 30 mei 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Columnist van MarketingTribune en hoofd marketing van Triodos Bank Roel Welsing is gisteravond in Amsterdam uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2013. De andere genomineerden waren Robert Bohemen (de Bijenkorf) en Nico Rijkhoff (Ziggo).
Jury over Welsing
'De zichtbaarheid van Triodos Bank is de afgelopen jaren sterk toegenomen en dat zie je terug in de resultaten van de bekendheid van het merk, die zijn gestegen van 13 naar 22 procent. Niet omdat Welsing meer geld aan media is gaan uitgeven (zijn budget blijft bescheiden ten opzichte van de concurrentie), wel omdat hij heel gericht voor kwalitatief contact gaat. Hiermee realiseert de bank een groei van 10 tot 15 procent per jaar binnen de doelgroep, de maatschappelijk betrokken consument en ondernemer. Het marktaandeel van Triodos in die groep bedraagt nu ruim 10 procent.'
Sympathiek merk
Het juryrapport vervolgt: 'Welsing zegt wel naar marktaandeel te kijken, hij heeft oog voor accountability, maar het is niet de belangrijkste driver van zijn marketingstrategie. Kwaliteit van de relatie is belangrijker. Verbinden in plaats van verkopen. Welsing voelt een enorme verantwoordelijkheid: “Het is niet mijn geld, het is jouw geld”. Dat is een verfrissend geluid in bankenland, dat we (zelfs) niet bij de staatsbanken horen. Welsing heeft met Triodos een sympathiek merk neergezet in een tijd dat banken niet onze sympathie hebben.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 230] Ivo Duits - founder Ivono
- Eerste 'unbottled' drankje zet nieuwe standaard voor...
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Onderzoek: Merken zouden meer aandacht kunnen besteden aan het...
- VIA: ‘Bureaus moeten fundamenteel van koers veranderen’
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes