Roosegaarde keynote op 24 uur van de reclame

  • Algemeen
  • 27 sep 2013 @ 17:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Daan Roosegaarde (1979) spreekt op 7 november 2013 tijdens het toonaangevende creatieve marketing event ‘24 uur van de Reclame’. Roosegaarde, initiatiefnemer van de zogenoemde social design labs in Rotterdam en Shanghai, creëert met ontwerpers, programmeurs en technici installaties op het snijvlak van (autonome) vormgeving en technologie, die hij zelf ‘techno-poëzie’ noemt.

BVA bond van adverteerders en VEA vereniging van communicatie-adviesbureaus zijn zeer vereerd met het bezoek van Daan Roosegaarde. BVA voorzitter Jan Driessen: ‘Hij is de man bij uitstek om ons te leren over The Next Level, het thema van ’de 24 uur van de reclame 2013’. VEA voorzitter Marc Oosterhout: ‘Roosegaarde is een echte inspirator als het aankomt op zijn kijk op creativiteit, effectiviteit en technologie’.
 

Studio Roosegaarde heeft in 2013 één van de vijf INDEX Awards gewonnen met het concept ‘Smart Highway’. ‘Smart Highway’ is een zeer functioneel concept dat erop is toegespitst om Europese snelwegen te moderniseren. Bijvoorbeeld door het gebruik van verf die ’s nachts opgeslagen zonlicht afgeeft, wat de plaatsing van verlichting langs snelwegen onnodig maakt. En niet alleen licht, maar ook verkeersborden passen zich automatisch aan aan de verkeerssituatie. Elektrische auto’s kunnen al rijdend opgeladen worden en technologie geïntegreerd in de wegen zorgt ervoor dat de snelweg met de gebruiker kan communiceren, bijvoorbeeld over gladheid.
Volgens Roosegaarde is een zonnepaneel op een lantaarnpaal niet vernieuwend. Hij pleit er dan ook voor om binnen Nederland meer te investeren in nieuwe ideeën. De mensheid moet van ‘copy-paste’ naar ‘copy-morph’: hetzelfde doen, maar op een andere manier.
De 24 uur van de Reclame 2013

BVA bond van adverteerders en VEA vereniging van communicatieadviesbureaus organiseren elk jaar het enige Nederlandse reclamefestival: ‘de 24 uur van de reclame’. Met ruim 2500 bezoekers is dit festival een icoon binnen én buiten het vak. Tijdens het komende festival op donderdag 7 november 2013 presenteert de reclame en communicatiebranche zich aan een groot aantal doelgroepen, variërend van studenten, communicatie- en mediadirecteuren tot CEO's uit het bedrijfsleven. Daarnaast heeft het festival een groeiende uitstraling naar de gehele Nederlandse samenleving. Voor meer informatie zie www.24reclame.nl


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken