Gouden Zaag record: 41 creatieve teams strijden om Zaag 2017 - shortlist samengesteld

Gouden Zaag record: 41 creatieve teams strijden om Zaag 2017 - shortlist samengesteld
  • Algemeen
  • 15 jun 2017 @ 15:38
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CannesConceptenAwards

Voor de 15de keer reikt MarketingTribune in samenwerking met Lode Schaeffer (Indie) en het JongeHonden | Dutch Young Creatives-bestuur dit jaar de 'Gouden Zaag' uit aan jong creatief talent dat het hardst aan de stoelpoten van de gevestigde orde zaagt. Een ongekende competitie barstte los voor de shortlist. We spreken het JoHo-bestuur, verantwoordelijk voor deze intensieve voorselectie. Ziehier ook de gezichten van de shortlist-jury, alle negen op een rij.

Wie zaten er in de shortlist-jury?

Het gehele JongeHonden-bestuur zat dit jaar in de jury: Munise Can (strateeg bij Code d'Azur), Robbin de Waij (loopt stage bij Havas/Lemz), Djajant Hanenberg (creatief bij Ogilvy & Mather), Denise Willigers (accountmanager bij Vice), Jasper Vierboom (creatief bij Ogilvy & Mather), Benjamin de Villiers (creatief bij TBWA/Neboko), Joost Aartsen (founder Tosti Creative), Coco Seignette (eventmonk bij MediaMonks) en Myrthe van Dijk (sinds 6 juni creatief bij Code d'Azur).

Waanzinnige competitie: 41 teams! Hoe verklaren jullie dit record?

Ja, wow! We zijn gewoon omver geblazen dit jaar met portfolio's. Gaaf en goed om te zien dat jonge creatieven eager zijn. Dat konden we ook goed terugzien in het werk. Er wordt niet alleen bedacht, maar ook gemaakt. Daarnaast gaan steeds meer teams sneller inzien hoe belangrijk het is om hun werk in te sturen naar dit soort awards. Ze willen die Gouden Zaag gewoon graag winnen, want die staat symbool voor waar het om draait in de reclame: talent dat aan de poten zaagt van de huidige generatie creatie. En je wilt natuurlijk niets liever dan dat de reclamewereld jou en je teammaatje ziet als aanstormend talent waar de zittende generatie een beetje bang, maar vooral ook heel nieuwsgierig naar wordt.

Kun je iets vertellen over het juryproces?

Het niveau was vrij hoog dit jaar. Daar moet en wil je gewoon goed de tijd voor nemen. Elk portfolio dat is ingezonden is door ons negenen uitgebreid bekeken. Iedereen die z'n portfolio inzendt, doet natuurlijk z'n stinkende best; teams, maar ook de solo-inzenders. Dat vergt tijd, liefde en aandacht van ons, waardoor we tot diep in de nacht door moesten. Maar met resultaat, want daar is een prachtige top-6 uit voortgekomen.

Wat is de waarde van de Gouden Zaag?

Als je kijkt naar waar de Gouden Zaag voor staat en de teams die de Gouden Zaag in het verleden hebben gewonnen, dan is deze award heel veel waard. De teams die deze award jaren terug al hebben gewonnen behoren nu tot de top van ons vak of zijn creative director. Het is een award die je echt verder kan helpen in je carrière. Niet alleen omdat je heel even in de schijnwerpers staat als je 'm wint, maar ook omdat het aangeeft hoeveel talent en potentie er in je zit om groot te worden. Dus gefeliciteerd shortlisters met jullie nominatie! Wij zijn ontzettend trots.

De shortlist staat in MarketingTribune 12 (print edtie), die dinsdag 20 juni verschijnt. De winnaar wordt na de eindjury-ronde bekend gemaakt in Cannes en leest u ook als eerste op MarketingTribune.nl.
(PvWK)

PORTRETGALERIJ SHORTLIST-JURY JONGE HONDEN



 












De shortlist-jury Gouden Zaag 2017: Munise Can (Code d'Azur), Robbin de Waij (Havas/Lemz), Djajant Hanenberg (Ogilvy & Mather), Denise Willigers ( Vice), Jasper Vierboom ( Ogilvy & Mather), Benjamin de Villiers (TBWA/Neboko), Joost Aartsen (Tosti Creative), Coco Seignette (MediaMonks) en Myrthe van Dijk (Code d'Azur).

VOLG DE ONTWIKKELINGEN ROND DE GOUDEN ZAAG OP MARKETINGTRIBUNE

Redactie Food en Retail

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken