ID&T Group en Unilever breiden samenwerking in experience marketing uit
- Algemeen
- 16 mei 2024 @ 11:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mei 2024 @ 11:00
- Michiel van Zaane
De komende drie jaar gaan Unilever en ID&T Group samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T zoals Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings. Op deze evenementen zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Aanwezigheid op muziekevenementen is niet nieuw voor Unilever. Zo is door samenwerkingen met verschillende events bijvoorbeeld al ruim 15 jaar lang gebouwd aan het merk Lipton Ice Tea. Met de nieuwe samenwerking met ID&T Group wordt deze vorm van marketing echt geïntegreerd als essentieel onderdeel binnen de marketing- en mediamix van het merk. Hierbij dienen muziekevenementen niet alleen als middel om de marktpenetratie binnen de frisdranksector te vergroten, maar ook als een krachtig instrument om de merkrelevantie onder de jonge doelgroep te behouden. Met de samenwerking vergroot Unilever jaarlijks het totale bereik met ruim 2 miljoen festivalbezoekers en bereikt het meer dan 10 miljoen mensen via sociale media.
Naast Lipton Ice Tea, heeft Unilever een overkoepelende strategische visie om merken uit diverse productcategorieën waaronder Nutrition, Ice Cream, Personal Care, Beauty & Wellbeing en Home Care, te integreren met festivals als marketinginstrument, gericht op een diverse en betrokken jonge doelgroep. De samenwerking met ID&T past binnen deze strategie.
De samenwerking tussen ID&T Groep en Unilever bestaat uit meer dan branding op evenementen. Beide partijen zijn vastbesloten om samen te werken aan experience marketing- en mediaprojecten die jongeren aanspreken. Hierbij kan gedacht worden aan een gecureerde muziekstage met AXE bij o.a. Vunzige Deuntjes Festival, het succes van De Lipton Club doorzetten op geselecteerde festivals maar ook meerdere refreshstations met Dove & AXE om jezelf op te frissen.
Dankzij de samenwerking krijgen festivalgangers toegang tot gepersonaliseerde ervaringen on- en offline, waardoor hun betrokkenheid en merkloyaliteit wordt versterkt, zoals de ontwikkeling van gezamenlijke e-commerce proposities rondom de evenementen.
Said Arrad, Head of Brand, Experience & Partnerships Lipton Ice Tea BNX – Unilever: ‘Wij zijn enorm blij met ID&T Groep als partner. Met onze creatieve kracht en de gezamelijke passie voor muziek en cultuur kan deze samenwerking een waardevolle bijdrage leveren aan de marketingdoelstellingen van ons merkenportfolio. Wij zien festivals dan ook als een bewezen en krachtig marketingkanaal om de moeilijk te bereiken jongeren doelgroep op grote schaal en op een unieke en authentieke manier te bereiken. We kijken enorm uit naar deze strategische samenwerking en het samen ontwikkelen van impactvolle experiences.
Brian van Vuure, Director, Brand Partnerships Development – ID&T Groep / SSE NL: ‘We kijken ernaar uit om samen met Unilever verder te bouwen aan mooie merkactivaties op onze evenementen. We zijn altijd op zoek naar merken die goed aansluiten bij onze doelgroep en hebben met de Unilever-merken een sterke match gevonden. We hebben de ambitie om samen met deze merken het hele jaar door impactvolle, authentieke, 360-graden campagnes te voeren, waarbij we meerdere mediakanalen combineren voor optimale amplificatie. We zijn erg blij dat een concern van formaat als Unilever deze waarde ook erkent en muziekevenementen als essentieel onderdeel heeft geïntegreerd in hun marketing- en mediamix.’
Met deze uitgebreide samenwerking komen merken en evenementen samen in een crossmediale, op ervaringen gerichte marketingstrategie. Om de effectiviteit van festivalmarketing te kunnen meten, wordt samengewerkt met onderzoeksbureau Nielsen. De resultaten worden constant geëvalueerd, om een zo sterk mogelijke strategie neer te kunnen zetten.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [onderzoek] Campagne 'Kom niet naar Den Bosch' werkt...
- Campagne Bridging the Cap steunt jongvolwassenen met kanker
- Donny Roelvink ambassadeur Movember 2024
- Life Trends-rapport: merkvertrouwen belangrijker
- Online campagne EasyPark: ‘Parkeren? Ik denk er niet aan’
- Onderzoek: 'Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing