Lentekriebels
- Algemeen
- 17 mrt 2014 @ 09:30
- Link
-
Sheila Klein Schiphorst
PR & Communicatie manager
SHE PR & Marketing - Geen tag
- 17 mrt 2014 @ 09:30
- Sheila Klein Schiphorst
Lentekriebels zijn veel heftiger dan een winterdepressie. Misschien komt het doordat we dit jaar niet echt een winter hebben gehad, maar de eerste zonnestralen doen gekke dingen met mensen. (vrouwelijk) Nederland wordt hysterisch van een filmpje van mensen die voor het eerst met elkaar tongzoenen. De Tinder-chat van vriendinnen draait overuren, stellen gaan massaal uit elkaar en de een na de ander begint een affaire. Schijnbaar is in de lente het gras aan de andere kant nog een tikkie groener. En desondanks zijn er maar bar weinig merken die hier (goed) op inhaken.
De video 'First Kiss' werd vorige week een enorme hit op social media en werd ruim 24 miljoen keer bekeken op Youtube. Wederom trapten we massaal in een reclamestunt van een kledingmerk. Alle mensen in het filmpje bleken bekenden van de filmmaker te zijn en de meesten werken ook nog eens als acteur of model. Maar ondanks dat het filmpje zo extreem vaak is bekeken kun je het geen succes noemen. Want heb jij nog enig idee welk merk erachter zit? Ik namelijk niet en moet dat niet de bedoeling zijn van een reclamestunt?
Het gras aan de andere kant is altijd groener
Maar behalve de makers van het tongzoen-filmpje en Vodafone die een ‘open relatie’ aan het promoten is, haken nog opvallend weinig bedrijven in op de lente. En dat is een gemiste kans. Kijkend naar alle rare sprongen die mensen op het moment maken, is dit volgens mij de beste periode om consumenten over te laten stappen naar jouw product en/of merk. Door het warmere weer snakken mensen naar een nieuwe relatie. Hoe dat precies werkt is niet zeker. Volgens de theorie van een biopsycholoog heeft zonneschijn een positief effect op het humeur en zorgt het dat mensen opener en extraverter worden. Iedereen staat dus veel meer open voor het aangaan van een nieuwe (zakelijke) relatie. Met andere woorden: het ideale moment om dus te laten zien dat het gras bij jouw organisatie een stuk groener is.
Inhaken is een specialisme
Maar ondanks dat inhakers dé mogelijkheid zijn om de kernwaarden van een organisatie en/of USP’s van een product of dienst te verduidelijken is het wel een vak apart. Een specialisme. Want nogmaals, leuk hoor dat tongzoen-filmpje, maar van welk merk was het ook alweer? Persoonlijk vind ik de parodieën die hier op volgden vele malen grappiger. Ik heb er een paar voor je op een rijtje gezet. Kijk en oordeel zelf. Welk merk of filmpje blijft het langst hangen?
First handjob
First lick
Living together
First snog
-
Sheila Klein Schiphorst
- Werkt bij: SHE PR & Marketing
- Functie: PR & Communicatie manager
- Website:http://www.sheishere.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me de ruimte'
- Vierdaagse Nijmegen blijft nationale evenement met sterkte...
- SAN breidt ABC jury uit
- [column] 'Blokker is het perfecte voorbeeld van hoe het niet...
- Onderzoek: CEO verwacht dat AI steeds meer banen gaat vervangen
- Column 10 mogelijke AI trends voor 2025
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events