Visa Nederland groeit door innovaties
- B2b
- 22 jan 2014 @ 14:05
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 22 jan 2014 @ 14:05
- Redactie B2B
Visa Nederland heeft in 2013 een sterkere positie in het Nederlandse betalingsverkeer verworven. Dit komt met name door groei in debet en prepaid kaarten. Het aantal transacties met Visa kaarten is in Nederland gestegen met meer dan 14% naar 35,9 miljoen (stijging in Europa was 7,9%). Het aantal transacties per gemiddelde kaart is gestegen met ruim 10% naar 20,8 (stijging in Europa: 8,6%). Het aantal debet betaaltransacties steeg met 159% naar 5,4 miljoen transacties (stijging Europa: 8,24%). Dit heeft te maken met de actieve rol van Visa op het gebied van innovatie: meer banken werken nu met Visa.
Genoemde cijfers betreffen het financieel jaar oktober 2012 tot en met september 2013.
Nieuwe diensten
Daniel van Delft, country manager Nederland in het persbericht: ‘De goede resultaten in Nederland zijn een gevolg van investeringen in innovatie en onze inspanningen op de Nederlandse betalingsmarkt. We bereikten bijvoorbeeld een 100% acceptatiegraad van V Pay. V Pay is inmiddels beschikbaar op een substantieel deel van de betaalkaarten van SNS. In 2014 zullen we verder groeien met V Pay, inclusief V Pay prepaid.' Daarnaast zijn er in 2013 de eerste terminals geplaatst die geschikt zijn voor contactloos betalen en is Visa wereldwijd een strategisch partnerschap aangegaan met Vodafone en Samsung. Daardoor kan de financieel dienstverlener in 2014 in Nederland ook starten met de uitrol van contactloze betalingen voor kaarten, smartphones en andere mobiele apparaten. In andere Europese landen waar contactloos betalen mogelijk is, ziet het bedrijf een explosieve groei van het aantal transacties. ‘In 2013 groeide het aantal contactloze transacties met 277%’, aldus Van Delft.
Verder werkt de organisatie intensief samen met de overheid, retail, banken om het nieuwe pinnen en elektronisch betalen in het algemeen te stimuleren. In 2014 wil het de samenwerking met retailers en banken intensiveren en verbreden.’
Europese cijfers
Er zijn inmiddels 500 miljoen Visa betaalkaarten in Europa. Van elke € 6,50 wordt er in Europa 1 euro uitgegeven met een Visa betaalkaart. Van oktober 2012 tot en met september 2013 bedroegen de totale uitgaven met Visa betaalkaarten 2 biljoen euro (€ 2.000.000.000.000), terwijl de uitgaven aan de kassa (‘point of sale’) zijn toegenomen met 8,5%.
E-commerce blijft in 2013 uitzonderlijk snel groeien, met een toename van 20% op jaarbasis. Deze ontwikkeling valt samen met de introductie door Visa Europa van V.me by Visa, de pan-Europese digitale portemonnee die door banken en financiële instellingen wordt aangeboden in Frankrijk, Spanje, Polen en het Verenigd Koninkrijk.
Contactloze betalingen groeien in heel Europa met astronomische snelheid. In twee maal zo veel landen als vorig jaar worden er inmiddels contactloze betalingen verricht, terwijl het aantal transacties bijna is verdrievoudigd en het aantal terminals bijna is verdubbeld. Tegelijk zijn er 62 projecten voor mobiele contactloze betalingen in Europa gestart of overeengekomen.
Nicolas Huss, chief executive officer van Visa Europa: ‘We beschikken over een voortreffelijk platform om op verder te bouwen en ik heb vier belangrijke prioriteiten voor de toekomst. Allereerst willen wij ervoor zorgen dat onze volgende generatie betalingsoplossingen gelijke tred houdt met de snelle invoering van nieuwe technologieën en, meer in het bijzonder, de groei van mobiele en digitale transacties. We willen meer gecontroleerd de nadruk leggen op het commerciële aspect om op deze manier te komen tot een meer afgeslankt en flexibel bedrijf. We willen constructief samenwerken met regelgevers om wederzijds goede oplossingen te bedenken. En tot slot willen we flexibeler worden, zodat we nog beter aan de behoeften van onze klanten en partners in heel Europa kunnen voldoen.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Samsung
- Vodafone
- SNS
- credit cards
- V Pay
- betalingsmarkt
- betaalkaarten
- contactloze betalingen
- Visa
- V.me
- innovatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Weg met de vooroordelen, krasse knarren werken nog prima
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- Strategische denkers (14): Wegbereider zijn is de beste...
- Ellen Waalderbos versterkt marketingteam BBP Media
- 'Mensen zijn minder complex dan ze pretenderen te zijn'
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Saxo focust op... 13-05-2024
- [branded content] Versterk met... 13-05-2024
- Erwin Oskam van WADM:... 13-05-2024
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi... 10-05-2024
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen... 08-05-2024
- Ellen Waalderbos versterkt... 07-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing