Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar
- Content
- 30 apr 2024 @ 07:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 apr 2024 @ 07:59
- Michiel van Zaane
Verzekeraar A.S.R. laat in een nieuwe campagne zien dat duurzaam herstellen vaak efficiënter is dan vervangen én beter is voor het voor milieu.
Het vervangen van een product bij schade zet een keten in gang die belastend kan zijn voor de wereld. Onderzoeksbureau CE Delft berekende dat het herstellen van een stenen aanrechtblad zes keer beter is voor het klimaat dan alles laten vervangen. Bij waterschade aan een laminaatvloer is de klimaatimpact van alleen de aangetaste delen vervangen drie keer lager. Herstellen is vaak mogelijk en in veel gevallen net zo mooi. En omdat herstellen vaak minder grondstoffen gebruikt dan vervangen, is het beter voor het milieu. Daarom kunnen klanten bij A.S.R. gebruikmaken van Duurzaam schadeherstel.
In de campagne, die live is op TV, radio en online, wordt aandacht gevraagd voor de schoonheid van herstellen. Dat kan zijn omdat er een mooi verhaal bij hoort, een leuke herinnering of je er gewoon simpelweg blij mee was.
Hella de Weger, Brand en Marcom Director bij A.S.R.: ‘Als iets kapot gaat waar je aan gehecht bent, wil je helemaal geen nieuwe. Die te gekke vintage kast, het klokje van je oma of de knuffel van je dochter kún je wel vervangen, maar zijn niet vervangbaar. Als verzekeraar die waarde hecht aan duurzaamheid, vinden we het belangrijk om te laten zien hoe keuzes nu én later goed kunnen zijn voor klanten. Zo hebben we oog voor duurzaamheid, toekomstige generaties en laten we vooral ook zien waarom dat ook nú gewoon een logische keuze is’.
Frank Jockin, Creative partner bij TheMerge: ‘In de campagne staat een kapotte knuffel symbool voor spullen die je lief zijn, want een knuffel van een kind is nooit vervangbaar. Dat zullen veel mensen herkennen, of je het nou zelf hebt meegemaakt of een ontroostbaar kind hebt gehad. Dat herkenbare gevoel wilden we vertalen naar de dagelijkse spullen die je lief zijn’.
Credits:
A.S.R.: David ter Veer, Hella de Weger, Marise Sperling, Nelleke Ungersma
Bureau: TheMerge
Strategie: Margot Bouwman
Media: Media Reverse
Muziek: Vijay Kanhai
Geluid: Earforce
Productie: Lukkien
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Plastic Soup Foundation lanceert AI-campagnefilm 'Life of...
- Campagne “Doe ff lekker niet” leert jongeren geen schulden te...
- Wervingscampagne zet in op mooie kanten openbaar vervoer
- Campagne tegen MS laat de ziekte door kinderogen zien
- Grote AR-activatie voor 'Kingdom of the Planet of the Apes'
- ABN Amro en Straat ontwerpen postzegel tegen fraude
Laatste Nieuws
- Plastic Soup Foundation lanceert... 17-05-2024
- Wervingscampagne zet in op mooie... 16-05-2024
- ABN Amro en Straat ontwerpen... 16-05-2024
- Campagne “Doe ff lekker niet” leert... 15-05-2024
- Campagne tegen MS laat de ziekte... 15-05-2024
- Grote AR-activatie voor 'Kingdom of... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing