Marktonderzoekbureau Markteffect neemt DirectResearch over
- B2b
- 6 mrt 2019 @ 17:09
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Overname
- 6 mrt 2019 @ 17:09
- Nanny Kuilboer
Marktonderzoekbureau Markteffect uit Eindhoven heeft branchegenoot DirectResearch uit Amsterdam overgenomen.
DirectResearch zal onderdeel uit gaan maken van de ME Research Group. Tot deze groep behoren ook marktonderzoekbureaus Markteffect & Sherloq en Collecthor (leverancier onderzoekssoftware). DirectResearch zal als zelfstandig bureau blijven bestaan aan de Herengracht in Amsterdam en Markteffect blijft opereren vanuit Eindhoven.
Hesam Fahimi en Edgar de Beule richtten Markteffect ruim 12 jaar geleden op. De Beule licht toe: 'We zijn blij dat we het marktonderzoekbureau DirectResearch over kunnen nemen. Markteffect is de afgelopen jaren autonoom en structureel gegroeid tot een top-10 onderzoeksbureau in Nederland. We merken dat er ontzettend veel vraag is naar onze dienstverlening, maar dat het bijna onmogelijk is om nog verder te groeien zonder onze kernwaarden te verliezen. De overname van DirectResearch, dat handelt volgens dezelfde kernwaarden als Markteffect, biedt daarom veel nieuwe kansen en mogelijkheden om dit toch te bewerkstelligen.’'
Hesam Fahimi voegt toe: ‘'In het bijzonder omdat hun specialismen in andere branches liggen. Daar waar Markteffect met name gespecialiseerd is in het Onderwijs, Sport, Zorg en overige dienstverlening, is DirectResearch juist sterk in FMCG, Energie, IT, Retail en Mobiliteit. Dit maakt het, in combinatie met de synergievoordelen, een hele positieve ontwikkeling. DirectResearch is in 14 jaar uitgegroeid tot een bureau dat een bijzonder hoge kwaliteit levert en enorme potentie heeft.’'
De verschillende bureaus gaan op de achtergrond actief kennis, innovatie en panels met elkaar delen. Voor de huidige opdrachtgevers van zowel Markteffect als DirectResearch verandert er niets. ‘'Behoudens dat verwacht mag worden dat kwaliteit, visualiteit en de scherpe tarieven zich nog positiever zullen ontwikkelen'’, verklaart De Beule.
Okkie Boot, oprichter van DirectResearch: 'Na bijna 14 jaar ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben erg blij dat ik DirectResearch in goede handen achter kan laten bij de oprichters van Markeffect. Ik weet zeker dat Hesam en Edgar voor nieuwe impulsen kunnen zorgen, waarbij DirectResearch ook in de toekomst weer veel mooie onderzoeksprojecten kan uitvoeren voor klanten. Ik ben erg dankbaar voor het vertrouwen van alle klanten de aflopen jaren, en de inzet van alle medewerkers.'
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik'
- [branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
- Nieuwe campagne Saxo focust op prijsstelling
- 'Er bestaan geen blauwdrukken voor marketing; jij ontwerpt de...
Laatste Nieuws
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt... 16-05-2024
- 'Ons onderbewuste verraadt wat we... 16-05-2024
- Efteling opnieuw Klantvriendelijkste... 15-05-2024
- 'Feyenoord is een prachtig merk met... 15-05-2024
- Kantar: leidraad voor merkgroei14-05-2024
- Tim Zuidgeest van Unravel: 'Budget... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing